ŽIVĚ: Astronautky dokončí výměnu akumulátorů

Christina Koch a Jessica Meir – dvě americké astronautky, které jsou prý zároveň nejlepšími kamarádkami, společně na podzim loňského roku absolvovaly první čistě ženský výstup do volného prostoru. Tento týden si společnou kosmickou vycházku zopakovaly a hned v pondělí na ně čeká ještě jeden výstup do volného prostoru. Při této kosmické vycházce obě astronautky dokončí instalaci aktuální várky nových akumulátorů, do kterých se ukládá elektrická energie z fotovoltaických panelů, aby se dala využít v době, kdy stanice přelétává nad noční stranou Země. Nové lithium-iontové kusy nahradí staré nikl-vodíkové, které mají menší kapacitu.

Výstup samotný by měl začít v pondělí ve 12:50 SEČ, ale NASA TV, jejíž přehrávač najdete vložený v tomto článku, zahájí speciální vysílání už v 11:30 našeho času. Kosmická vycházka obou amerických astronautek by měla podle odhadů trvat zhruba šest a půl hodiny.

5 komentářů ke článku “ŽIVĚ: Astronautky dokončí výměnu akumulátorů”

1. milda napsal:

Je to parada sledovat aktualne z pohovky, jak někdo dre ve vesmiru. K tomu zasveceny komentar. Diky za prenos.NASA.
    Jestlipak to nekdy uvidíme od cinanu? Ukazuji nekde třeba zaznam z roveru, když stale funguje na Mesici (jak jsem se tu docetl)?

Včera u IFA testu Sx jsem si tu stezoval na kvalitu, repektive nedostupnost, toho prenosu. Momentalne sleduji se stejnym HW, stejne pomalou wifi, a v rozliseni AUTO se prenos ustalil na 240p a vse bezi temer plynule.
    Nevidim pocitadlo sledujících, ze by to zalezelo na jejich poctu v Cesku…

2. Jezo napsal:

Posledne mesiace cestujem a som mimo obraz trochu. Ako dopadli problemy s rozvadzacmi, kvoli ktorym sa odkladalo dokoncenie tejto vymeny?
    Staci link ak ste pisali, vdaka.

Šestý výstup Christiny bude rekordní, Peggy Whitson vystoupila během jednoho letu 5x. Mužský rekord je 7 výstupů Sergeje Krikaljova.