ŽIVĚ A ČESKY: Falcon 9 dokončí obnovu sítě Iridium

Před dvěma lety zahájila SpaceX projekt, který byl už tehdy označován za největší obnovu satelitní sítě v celé historii kosmonautiky. Nyní stojí na Vandenbergově základně Falcon 9 s družicemi Iridium NEXT již poosmé. Start, který nás dnes čeká, dokončí obnovu sítě komunikačních družic Iridium. Těšit se můžeme na opakované použití prvního stupně Falconu 9, naopak pokus o záchranu aerodynamického krytu s největší pravděpodobností neproběhne. Přesto nás jistě čeká zajímavý start. Budeme jako vždy rádi, když jej budete sledovat s naším českým komentářem.

Ke startu by mělo dojít dnes, tedy v pátek 11. ledna v 16:31 středoevropského času. Náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 16:15 SEČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte sem a dostanete se na stránku přenosu na Mall.TV.

V čase 17:29 až 17:44 SEČ jsme mohli na kanálu SpaceX sledovat vypuštění posledních deseti družic Iridium-NEXT. Síť je hotova. Podařilo se vypustit všech 75 družic. Gratulujeme.

Zdroje informací:
https://www.rocketlaunch.live/
https://www.elonx.cz/

Zdroje obrázků:
https://spacenews.com/wp-content/uploads/2016/04/IridiumNext-satellite-image.jpg

ŽIVĚ A ČESKY: Falcon 9 dokončí obnovu sítě Iridium, 4.4 out of 5 based on 23 ratings
Pin It
(Visited 12 751 times, 1 visits today)
Kontaktujte autora článku - hlášení chyb a nepřesností, rady, či připomínky

Hlášení chyb a nepřesnostíClose

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.4/5 (23 votes cast)
(Visited 12 751 times, 1 visits today)
Níže můžete zanechat svůj komentář.

Více se o tomto tématu dočtete zde »
(odkaz vede na příslušné vlákno diskuzního fóra www.kosmonautix.cz)


381 komentářů ke článku “ŽIVĚ A ČESKY: Falcon 9 dokončí obnovu sítě Iridium”

  1. Tomáš Veselý napsal:

    Na PC se mi včera záznam začal spouštět bez problémů v 1080p, ale neměl jsem čas přenos dokoukat.
    Dnes jsem to zkoušel z mobilu(LG android s chrome) a je to nepoužitelné. Přenos se začne přehrávat jakoby v pořádku, jen je trochu plechový zvuk. Pak vynechá více jak polovice obrazu a přehrává se jen jeho část, po chvíli to spadne celé. Při druhém pokusu to spadlo ještě dříve. Na jiných stránkách většinou nemám problémy.

  2. Petr Hájek napsal:

    Záznam jen horší rozlišení ,jinak obvyklá kvalita přenosu ,výborný komentář. Žádný stres , to půjde. Děkuji.

  3. zvejkal napsal:

    Zial, nie je to dobre.
    Uvidime do buducna, pan Majer skuste o mesiac/dva triezvo a nezaujato zhodnotit plusy a minusy tejto zmeny a urobit dalsie rozhodnutie, ci uz v prospech, alebo neprospech mall.tv.

    Premiera zial dopadla na 2* z 5.

    P.S. Skusim si zaznam pozriet este zajtra a uvidim, ci to bude stale tak strasne sekat, pretacanie dopredu nefunguje, atd…

    • Dušan Majer napsal:

      Tenhle záznam bych snad vůbec nepočítal. Při jeho exportu nastalo hrozné množství chyb, které bohužel ovlivnily jeho kvalitu. V úterý budu se zástupci Mall.TV jednat v Praze osobně a řeč bude hlavně o kvalitě a zpětné vazbě od diváků. Rozhodně chci říct, že na to nekašlu ani já ani Mall.TV. Máme zájem o vyřešení třecích ploch. Věřím, že si to brzy sedne a problémy se vyřeší. Třeba si diváci stěžovali, že při přenosu není možné se posunout v čase pět. Mall.TV na to zareagoval a tato funkce má být dostupná cca. za 14 dní.

  4. qa napsal:

    Ještě se vrátím k mému stesku, že fideo nejd přehrát “offline”.

    Dnes (neděle 13.1) už přehrát jde.
    Je to však katastrofa.
    Video nejede plynule, neustále se zadrhává.
    Pauzy v zadrhnutí jsou i minutu dlouhé.
    Pokud běží, mění za chodu rozlišení stále na menší-větší-menší-větší…
    Je to celkem zoufalé

    Nemyslím si, že Mall je důstojný nástupce předchozího stavu
    A taky si menyslím, že bychom my jako odběratelé měli řešit kvalitu přímo s Mall. Vím sice, že z našeho pohledu jste nekomerční (my si váš obsah nemusíme kupovat a dokonce vaše stránky najsou přecpány reklamou-za to vás chválím), ale i tak není důstojné vsadit na službu, která prakticky moc nefunguje.

    Píšu to přímo za běhu videa a za tu dobu už bylo 8 výpadků v celkové délce přes 10 minut.
    Teď jsem se dostal ke startu-rozlišení kleslo na minimum a zase se to 3x seklo…

    Abych zase nebyl tak negativní, v každém případě moc děkuji za přenos i Tvůj skvělý komentář a těším se i na další
    q

    • Dušan Majer napsal:

      Díky moc za zpětnou vazbu, tohle video bohužel není reprezentativní příklad. Během zveřejnění jej potkalo mnoho problémů a je skoro zázrak, že se záznam nakonec objevil. U dalších přenosů by to již mělo být mnohem lepší. Rozhodně jsem s Mall.TV ve spojení a předávám jim zkušenosti diváků. V úterý mám na Mall.TV osobní schůzku, na které se budou řešit i zkušenosti z prvního přenosu.

  5. Jan Mládek napsal:

    Nevím jestli má teď v tuto dobu Mall.tv nějaké výpadky
    Ale zrovna teď se snažím zkouknout záznam startu, neustále se to seká, musím video znovu načítat, zkouším opravdu všechno, snížit kvalitu, načíst stránku znovu, koukat se ve zmenšeném okně, přes celou obrazovku, kino režim, posunout šipkou na klávesnici záznam dopředu, dopředu dozadu.
    Problémy začli od 7mé minuty záznamu a pokračovali takto až do 17ti minut záznamu, pak to jakž takž šlo, pak se to zas na konci ve 29té minutě seklo.
    Na mall.tv jsme se pokoušel někde najít zpětnou vazbu, kde bych své problémy shrnul, bohužel nikde jsem ji nenalezl.
    Navíc aby toho nebylo málo tak ten přehrávač na mall.tv má takovou nepříjemnou vlastnost, při přepínání kvality obrazu se mi opakovaně místo rozkliknutí nabídky nastavení kvality obrazu a místo zvolení kvality nejvyšší možné podařilo kliknutím na tyto dvě položky místo očekávaného efektu přetočit video na konec.
    Udělal jsme si i test připojení abych vyloučil problém mezi klávesnicí a sedačkou
    myslím že hodnoty Stahování 132,1 Mbit/s, Nahrávání 18,92 Mbit/s a Odezva(Ping) 10 ms, jsou celkem slušnej nadstandard(dokonce prý mám rychlejší internet než 93% lidí v ČR).

    Ale to jsou snad technické problémy které se podaří časem doladit

    Teď k věcem které mě osobně chybí a byl bych rád kdyby byly časem taky dodělány:
    1)Mobilní aplikace Mall.tv – která by mě vždy upozornila na začátek živého vysílání, dívat se totiž na mall.tv z mobilního prohlížeče nevidím jako zrovna elegantní řešení (navíc do doby než bude aplikace nevidím důvod proč se registrovat na mall.tv, a nevidím důvod proč se pokoušet dívat na videa na mobilu)
    2)U záznamu z živého vysílání mi chybí záznam z živého chatu, protože i když se dívám zrovna ze záznamu, tak v chatu se častokrát objevují nějaké ty dodatečný informace od moderátorů, popřípadě někdo tam má nějaký zajímavý dotaz na který mu následně moderátor odpoví
    3)Možnost přidat komentář k záznamu z živého vysílání – Nemusel bych tyto řádky pak psát sem, ale přímo k záznamu kde by si to mohly přičíst i lidi z mall.tv, navíc je spoustu lidí kteří by rádi poděkovali za skvělí komentář a kvalitní doplňkový informace v čase před startem.

    Ale to jsou všechno výtky k mall.tv, byl bych moc rád kdyby jste je nějakým způsobem předali do mall.tv

    No a teď k samotnýmu záznamu, nevím možná by nebylo od věci zamyslet se, jestli by nebylo lepší nemít puštěný živý přenos, ale jet “živý” záznam zpožděně oproti živému vysílání třeba o 5 sekund, přeci jen už tento živý přenos s komentářem není úplně živý ale má už taky nějaké zpoždění, a těch 5 sekund navíc by jistě nikoho nezabilo. Navíc moderátoři by měli v případě nějakých mimořádných událostí možnost “rychleji” reagovat
    Taky je to lepší než kliknout na tlačítko živě a zjistit že raketa už vystartovala a mi jsme tímto přišli o zážeh.

    Jinak jako vždy dobrá práce, skvělí komentář, a to že se živí záznam sekl zrovna v době zážehu, mi osobně nevadí, když se start podaří tak je to taková třešnička na dortu

    Děkuji a přeji plno úspěšných Vesmírných startů 🙂

    • Dušan Majer napsal:

      Hezký den,
      pokusím se odpovědět na některé dotazy, které jste vznesl.
      1) Mobilní aplikace by měla být k dispozici do konce měsíce, aplikace pro chytré TV během prvního čtvrtletí.
      2) Záznam chatu měl být součástí videozáznamu, leč nastaly technické problémy. Mall.TV provedl již několik vysílání bez problémů, ale tady se objevil problém. jejich vlivem se zveřejnění záznamu protáhlo z pár desítek minut na skoro 24 hodin. Vlivem problémů byl bohužel ztracen záznam chatu. Mall.TV to bere jako své selhání a ujistil mne, že se to už pakovat nebude. To znamená, že příště bychom na záznam měli čekat jen pár desítek minut a záznam by měla být s chatem.
      3) Ano, to se určitě plánuje. Berme záznam prvního přenosu jako ne úplně reprezentativní vzorek. Není to ideální, ale do budoucna by to mělo být jen lepší.

      Můj výpadek uploadu v době startu byl bohužel nesmírně špatně načasovaný. Nicméně s tím nemohu nic dělat. Věřím však, že se to už nestane. Rozhodně Vám děkuji za zprávu i za věrnost našim přenosům.

      • Jan Mládek napsal:

        Chápu že se jedná o první přenos, proto se snažím pokud možno o co nejlepší zpětnou odezvu(i když v mém podání, no)
        Ještě jsem zapoměl napsat že v přehrávači v listě kde jsou žlutě zvýrazněny místa kde by se měli spustit reklamy, tak reklamy se nespustili a to adblok nemám
        A jo teď to vidím na instagramu mall.tv už testují verzi pro ios a verze pro android je taky už za dveřmi
        Přeji příjemný zbytek dne 🙂

  6. Radim Vajchr napsal:

    No,vášně pomalu vyprchaly,přitom 99% diskuze bylo o MALL.TV. Ono to totiž není o tomto přenosu, to je o tom, že obecně jim web občas nefunguje. Teď jsem si přehrál jedno nové video (Čína na vlastní čočík) a vše popisované se vyskytlo. Přepínání kvality videa, záseky (dva), nepřehrání reklamy. Vtip je v tom, že běžný uživatel toto neřeší, sleduje obsah. Nebo ho to naštve a nekouká se, případně jde jinam. Nějaká zpětná vazba – proč by ji dělal? Tady je zcela jiná situace. Fandové kosmonautiky jsou zapálení, chtějí videa sledovat (hned!) a technické nedostatky jim způsobují nervový kolaps. Není divu – pokud by rakety fungovaly stejně spolehlivě jako mall.tv, pak nelétáme do kosmu, ale děláme poněkud dražší variantu ohňostroje. Myslím si, že takovou zpětnou vazbu mall nutně potřeboval. Tohle není o technicích (programátorech) na konci, to je o team leader, kteří by si měli dát věci systémově do pořádku. Tady to schytal (zcela nezaslouženě) pan Majer, ale ten problém je jinde a jen doufám, že při osobním jednání se mu podaří říct to těm správným lidem. Protože velmi rozumím tomu, proč mall z hlediska tvůrčího, na druhou stranu “střílet se do vlastní nohy” kvůli řešitelným technickým problémům je hrozná škoda. Takže moc přeji, ať se jednání povede a je ku prospěchu všem. Kosmonautika je průkopnická činnost, jak vidno, někdy i při otestování úplně jiného produktu. V tomto směru je vlastně p. Majer “webový kosmonaut” a jako takový musí zkrátka něco vydržet :-).

  7. David Hoffmann napsal:

    Dobrý den pane Majere, přeji hodně úspěchů v jednání s Mall TV. Bohužel si myslím, že je to spíše o investici do posílení struktury jejich systému, stávající zařízení Mall zjevně nestíhá. Zkoušel jsem sledovat záznamy v různých časech s různou kvalitou připojení a výsledek je víceméně vždy stejný – 5 vteřin jeden, 5-10 vteřin načítá. Kvalita se přepíná od zcela nepoužitelné po celkem ucházející. Zajímavé je že reklama na brokolici běží plynule 🙂
    Upřímě Vám moc děkuji za vše co pro nás děláte!

    • Dušan Majer napsal:

      Dobrý den,
      tento záznam rozhodně není reprezentativní vzorek. Při zpracování jej postihlo hned několik problémů a je skoro zázrak, že vůbec vznikl. Byl jsem však ujištěn, že se to už nebude opakovat.

  8. Jan napsal:

    Ani na facebooku Mall.tv nikdo nereaguje. Zajima tu firmu vubec nazor divaku? Ty videa nelze prehravat, nejen kosmo, ale jakekoliv.

    • Dušan Majer napsal:

      To je zvláštní, v komentářích pod příspěvky o našich přenosech přenosech na FB profilu Mall.TV se objevily asi dvě připomínky a na obě správce během pár minut zareagoval. Zkuste to možná stejně. Možná si Vaší zprávy nikdo nevšiml, což se může stát, znám to sám. Taky dělám správce FB skupin a občas prostě nějaký komentář uteče – nemusí v tom být zlá vůle.

  9. šoko napsal:

    p.Majer tým mall.tv si ničíte toľko rokov svojej práce,tie prenosy su aj v noci,a musíte kvôly tomu skoro vstávať,toĺko veľa fanúšikov a svojho voľného času.Stále tu dávate najnovšie články ,tak dúfam ,že Vás to teraz nezlomí a uhráte to k spokojnosti všetkých.Príjemný večer a pevné nervy…..

  10. DomoKun napsal:

    Mall tv je auva, nebo alespoň jejich HW..snad se to časem vychytá…
    Nicméně pan Majer je absolutní opak slova auva a vše z jeho strany bylo ťipťop 🙂
    Snad první video kde neslyším vysvětlení písmen “vac” klobouk dolů že to snad nikdy nebylo opomenuto 🙂

    • Dušan Majer napsal:

      HW i SW se určitě zlepší. A jsem rád, že se Vám video líbilo. A k tomu opakování některých věcí – lidé mi už psali, že jsem dlouho neříkal, proč mají stupně F9 právě tento průměr. 😉

  11. Radek.M napsal:

    Dobrý den. Myslím že přechod na Mall.tv se mi zatím jeví jako chyba (neboli krok zpět – určitě pro diváka ale třeba pro tvůrce pořadu je to dobré, jelikož z toho plynou finance). Ale abych shrnul svůj názor, jediné co tam dobře funguje jsou reklamy a to i před adblock. Jinak se přenos nenačítá, když se načte, tak se kouše, mění se kvalita přenosu (asi v závislosti na skvrnách na slunci) ale co výborně a bezproblémově funguje jsou reklamy – ty jsou otravné jak komáři v bažině!! které se při opakovaném spuštění vždy spustí bez problému, narozdíl od požadovaného pořadu. S pozdravem Radek M.

Zanechte komentář