Dragon přistane poprvé v noci

Původně se měla kosmická loď Dragon vrátit od Mezinárodní kosmické stanice na Zemi už ve čtvrtek večer, ale v Pacifiku bylo špatné počasí a proto byl odlet odložen na americké nedělní ráno. Místní neděle termín stále platí, jen s tím rozdílem, že se Dragon nevrátí ráno, ale večer místního času. Důvodem je snaha využít lepších podmínek, které panují v jiné části Tichého oceánu, než jaká byla původně plánovaná. Posunutý čas odletu však s sebou přinese jeden unikát – vůbec poprvé totiž bude Dragon přistávat v noci a za tmy proběhne i jeho vylovení. Z technického hlediska rozhodně nejde o překážku – systémy pro přistání jsou na okolním světle nezávislé, ale dost možná se můžeme těšit na nezvyklé fotografie.

Posádka uzavře průlez do lodi zítra ráno místního času a k oddělení robotickou paží od modulu Harmony by mělo dojít kolem 21:00 SEČ. V pondělí v 0:15 našeho času by se měla staniční paže uvolnit své sevření a loď bude volná. Celý proces bude z modulu Cupola sledovat astronautka Anne McClain. NASA TV bude oddělení vysílat, ale vzhledem k probíhajícímu shutdownu to bude pouze bez komentáře.

Dragon se postupně vzdálí od stanice a v pondělí v 5:19 našeho času by měl provést brzdící zážeh, takže by k dosednutí do vln Pacifiku mělo dojít okolo 6:10 SEČ. Přistávat se má západně od Baja California ve 21:10 místního času.