Velké změny našich pořadů o kosmonautice

Vážení čtenáři, v posledních dnech jsem od mnoha lidí dostal spoustu otázek, které jsou spojeny s výrobou pořadů o kosmonautice. Odpovědi na tyto otázky zajímají mnoho lidí, ale celá věc je velmi rozsáhlá a při reakci se musím omezit jen na sdělení toho hlavního. Z těchto důvodů jsem se rozhodl sepsat tento článek, který má za úkol komplexně zhodnotit realizované i chystané změny v produkci našich videí o kosmonautice. Změny to jsou opravdu velké, ale myslím si, že čtenáři / diváci budou ve výsledku spokojeni, protože právě na přínos pro diváky jsem kladl při rozhodování o dalších krocích velký význam.

Videa pro portál Stream.cz jsem vydával od října 2009, kdy jsem tam nahrál první díl Vesmírných výzev a na konci září 2011 jsem tam začal vydávat pořad Dobývání vesmíru. Před několika týdny jsem dostal nabídku od vznikající internetové televize Mall.TV, kterou založili bývalí kolegové ze Streamu v čele se šéfproducentem Lukášem Záhořem, který mi před lety nabídl možnost vyrábět Dobývání vesmíru. Po osobní schůzce, kde jsme řešili i nové formáty, jsem se rozhodl, že pozvání na novou palubu využiju. Na Streamu budu produkovat videa tak jako doposud do konce roku 2018, kdy doběhne moje výpovědní lhůta.

Ještě než se začnu detailně věnovat všem změnám, chtěl bych jednoznačně říct, že ze Streamu rozhodně neodcházím ve zlém. Děkuji všem kolegům za spolupráci i za férový přístup ve všech aspektech. Ale teď už pojďme na jednotlivé pořady či formáty.

Dobývání vesmíru – Pravidelný týdeník rekapitulující události uplynulého týdne, který vychází na Streamu. Tento pořad budu vyrábět do konce roku 2018 a pak bude jeho výroba ukončena.

Noční obloha – Pravidelný týdeník na Streamu zaměřený na aktuální jevy na obloze, které mohou diváci pozorovat pouhým okem nebo amatérskými dalekohledy – včetně tipů na pozorování a hledání objektů. Tento pořad budu vyrábět do konce roku 2018 a pak bude jeho výroba ukončena.

Vesmírné výzvy – Pravidelný měsíčník, který podrobně informuje o všech důležitých událostech kosmonautiky uplynulého měsíce. Tento pořad, který vlastně začal mou video-kariéru vytváří jakousi kroniku kosmonautiky. Vesmírné výzvy nikdy nebyly vyráběny pro Stream, jejich výrobu jsem nikomu nefakturoval, pouze jsem využíval možnosti nahrávat jednotlivá videa na Stream, což ale s koncem roku a mým odchodem skončí. Na Streamu budou vycházet nové díly do konce roku jako doposud. Poslední díl se na Streamu objeví na začátku prosince. Mohl bych Vesmírné výzvy přesunout na Mall.TV, ale místo toho jsem se rozhodl k jinému kroku.

Vesmírné výzvy přesuneme na náš YouTube kanál, kam v průběhu prosince nahraju všechny dosavadní díly. Bude to určité poděkování Vám všem, kteří náš YouTube kanál odebíráte. Vesmírné výzvy se po obsahové stránce nijak nezmění a navíc dostanete malý bonus – všechny díly Vesmírných výzev počínaje rekapitulací září 2018 budou na YouTube k dispozici v mimořádné kvalitě, která obnáší ultravysoké rozlišení 4K a 60 snímků za sekundu. Aktuálně mají všechny pořady FullHD rozlišení a 25 snímků za sekundu. Zlepšení detailů díky rozlišení a mnohem jemnější pohyb díky vyšší snímkovací frekvenci by Vám měly zajistit ještě příjemnější sledování. YouTube navíc umí kvalitu videa přizpůsobit Vašim podmínkám, takže pokud Váš počítač či mobil na plnou kvalitu nestačí, budete si moci vybrat z mnoha různých úrovní. Kvalita výsledku samozřejmě závisí na kvalitě zdrojového materiálu, ale situace se na tomto poli znatelně zlepšuje. Už nyní se některé fotografie a zdrojová videa objevují v potřebné vysoké kvalitě – čím více jich časem bude, tím větší podíl na videu budou tvořit a tím více tuto změnu oceníte.

Vesmírná technika – Zbrusu nový formát pro Mall.TV, který začal vycházet už při spuštění portálu 7. října. Každý týden vyjde díl, který se zaměří na nějaký technologický prvek letů do kosmu – raketový motor, jednotlivé rakety, vědecké přístroje na družicích či sondách, ale i aspekty života ve vesmíru, nebo základní prvky kosmonautiky jako takové. Všechna tato témata si podrobně vysvětlíme a přidáme vždy pár zajímavostí. Tento pořad nebude o aktuálním dění – občas si třeba vezmeme na paškál i desítky let nepoužívanou techniku. Oproti astronomické Noční obloze si tady přijdou na své fandové kosmonautiky.

Vesmírné zprávy – Aktuální zpravodajství z kosmonautiky, které bude na Mall.TV svým formátem navazovat na odkaz Dobývání vesmíru. O tento formát tedy přesunem na nový portál nepřijdete.

Přímé přenosy – Zástupce Mall.TV zaujaly naše živě a česky komentované přenosy ze startů raket a rádi by je implementovali do svého portfolia. Nám se otevírá možnost oslovit s našimi přenosy více diváků. U tohoto formátu jsou jednání teprve na začátku, takže ještě nevím, kdy uděláme první komentovaný přenos pro Mall.TV. Stejně tak je potřeba dořešit, co se bude dělat, když nějaký start nebudu moci z jakéhokoliv důvodu uskutečnit a bude muset komentovat někdo z kolegů – zda bude takový přenos na Mall.TV, nebo zda se bude vysílat na YouTube.

Pro Vás, diváky, by se nemělo měnit vůbec nic. Okno přehrávače bude jako vždy vloženo do našeho článku, kde jej budete moci sledovat a na Mall.TV bude k dispozici chat, na který jste zvyklí. Po skončení přenosu bude jeho záznam archivován pro pozdější přehrání. Při jednáních se snažím zachovat většinu věcí, na které jsou naši diváci zvyklí, aby pro Vás tento přesun byl co nejméně znatelný.

Diskuse o kosmonautice – Jelikož vím, že mnoho lidí dalo našemu YouTube kanálu odběr právě kvůli komentovaným přenosům (byť na YouTube nabízíme mnohem více – třeba otitulkovaná videa a za pár týdnů přidáme i Vesmírné výzvy), cítím, že po přesunu komentovaných přenosů na Mall.TV by se někteří diváci mohli cítit „podvedeni“ – dali odběr něčemu, co je bavilo a co na YouTube končí. Přišel jsem proto s myšlenkou, že jakmile začnou na Mall.TV naše komentované přenosy, spustíme na našemu YouTube kanálu nový formát, který zatím nemá stanovený název. Vždy v pravidelném čase – třeba každý první čtvrtek v měsíci v osm hodin večer (konkrétní čas ještě upřesníme!) spustíme živý přenos, ve kterém budeme zhruba 90 minut odpovídat na dotazy lidí z chatu. Tento formát není vlastně nic nového – něco podobného děláme každý rok na konci října, když naše fórum slaví narozeniny. Díky tomuto formátu zůstane na našem YouTube kanálu zachován formát přímých přenosů a nepřijdete o možnost přímé interakce.

Tolik tedy kompletní shrnutí všech realizovaných, ale i chystaných změn. Jak sami vidíte, nezůstane prakticky kámen na kameni – některé pořady skončí, jiné vzniknou, další se změní. Při přípravě těchto změn jsem se snažil dosáhnout maximálního komfortu a atraktivity pro naše diváky. Doufám tedy, že se vám budou nové pořady líbit a že změnu budete považovat za pozitivní.

P.S. U formátů, které ještě nejsou realizovány, může před jejich spuštěním dojít k nějakým změnám, které momentálně nedokážu odhadnout. Tento článek zachycuje stav věcí, který je platný k datu jeho vydání (viz datum pod názvem článku, pokud nás čtete na počítači).

P.P.S. Pokud jste fanoušky Dobývání vesmíru na Facebooku, možná Vás zaujme informace, že se tento profil rušit nebude. Dojde k jeho přejmenování a budou na něm vycházet i odkazy na výše zmíněná videa na Mall.TV.

56 komentářů ke článku “Velké změny našich pořadů o kosmonautice”

1. Filip Vodička napsal:

Upřímně – Vaše pořady byly jedny z mála, které jsem byl ochoten na Stream.cz přetrpět a sledovat (irituje mne zejména nevypnutelné automatické přehrávání a to, že nezobrazují čísla epizod u právě přehrávaného dílu), takže když to srovnám s MALL.TV, tak je to z hlediska uživatelké přívětivosti opravdu velký krok kupředu, ale skutečně si nemyslím, že by přesunutí online přenosů z YT na tuto platformu přineslo cokoliv pozitivního (tedy pro diváky). Samozžejmě nemohu posoudit, jak to má většina Vašich diváků, ale já vetšinou přímyý přenos stíhám jen s obtížemi a to v 90% na mobilu – a tam je YT bezkonkurenčně nejlepší volba (už jen proto, že tam lze sledovat více věcí, případně ze zahraničí a proto, že má připoínání). Co se týká přehrání a sledování záznamu, tak pak to asi opravdu nebude až taková změna…
    Takže závěrem bych se rád přimluvil za zachování přímých přenosů na YT.
    (BTW: nebyl by právní problém restreamovat z YT živý prenos SpaceX do komerční platformy MALL.CZ?)

Díky za názor, ale MallTV také upozorňuje na přímé přenosy a již velmi brzy bude k dispozici mobilní aplikace. Takže byste měl být na přenos upozorněn úplně stejně.
      Pro diváky by měl mít přesun dvě pozitivní změny – jednu větší, druhou menší. Na YouTube nás sledovali v drtivé většině případů (pomíjím extrémy u FH, kde se projevil efekt sněhové koule) sledují jen lidé, které dokážeme oslovit na našem webu. Na MallTV by se k nim měli přidat i další lidé, protože MallTV bude přenosy promovat. Měli bychom tedy dostat kosmonautiku mezi více lidí. Druhou (menší) výhodou je, že na MallTV nebude docházet k tomu, co se občas stalo na YT. Po některých přenosech byl záznam někdy i několik hodin nedostupný, protože si někdo neprávem názrokoval záznam ze startu. To zde nebude hrozit.
      Vaši přímluvu sice akceptuju, ale projekt je již v tak rozsáhlé fázi příprav, že přesun zastavit nejde. Již velmi brzy dojde k prvnímu vysílání na MallTV. Pak si myslím, že Vy i ostatní uvidíte, že se nebylo čeho bát.
      Co se Vašeho dotazu v závěrečných závorkách týče, tak říkám upřímně, že nevím. Ale řešit to nebudu. Pokud s tím někdo bude mít problém, půjde to k právnímu oddělení MallTV a mne se to nedotkne. Teprve až pak bychom řešili, jak se vzniklou situací naložit.

• Filip Vodička napsal:

Moc děkuji za vyčerpávající odpověď.
        A v neposlední řadě přeji i hodně úspěchů v novém roce 2019 a držím palce, ať to vše s přesunem na MALL.TV dobře dopadne.

2. Mirek napsal:

Tak doplněk na Kodi pro Mall TV je dostupný což je fajn. Nicméně jsem si stále nezvykl, přeci jen Vaše pořady o kosmonautice mají vysokou prestiž stejně jako Stream, Mall TV ve mě budí stejný dojem jako třeba Kaufland TV, kdyby ho měli 🙂 Ale důležitý je obsah a ten je parádní. Přeji hodně úspěchů do nového roku.

3. Wojdas napsal:

Těšíme se na nové pořady a přeji hodně zdaru na nové platformě!

Avšak nutno podotknout, že sledování se nám trochu zkomplikuje, protože Mall TV zatím nemá aplikaci na videa, kterou bych stáhla do smart TV. V mezičase na to najedu přes mobil a budu castovat na TV, což se bude trochu sekat.
    Přece jen se díváme společně celá domácnost pohromadě na „Dušana“ a ne jako samostatné jednotky. ♥️

4. Mirek napsal:

Ahoj! Za mě přesun ze Streamu je nepříjemná záležitost videa sleduji na TV skrze Kodi na Raspberry a dosti pochybuji, že addon pro Mall je k dispozici, škoda. Nicméně to neznamená, že si něco nechám ujít, jen to nepůjde tak lehce. Každopádně velké díky za práci, kterou děláte a klobouk dolů…

5. ČJ napsal:

No, pro mě je jedinou (zato ale velkou) škodou, že nebudu moci pořady dále sledovat přes HbbTV. Přeci jen, sledování na velké, kvalitní TV, notabene pohodlně uveleben… je o něčem jiném, než sledování na notebooku, nebo dokonce
    mobilu. Ale velké díky za to YouTube ve 4K/60FPS 🙂

6. Kluzo napsal:

Hm, nemám rád změny toho co dobře funguje, ani např. doma když manželka začne šachovat s nábytkem… Snad to bude k lepšímu, zatím jsem tam nezahlédl reklamu před videem, ale tipuji že toto se rychle změní.

7. Evžen111 napsal:

No, tak mne napadá, když vidím v jakém tričku jsem byl včera na cestě do práce, měl bys, Dugi, také začít přemýšlet o tom, že nás vybavíš nějakými aktuálními dresy?
    E

8. ptpc Redakce napsal:

Chcem sa spýtať – už natočené diely budú na streame k dispozícii aj po konci roka 2018?

9. android napsal:

Chválím, hlavně protože předpokládám, že se vám zlepší podmínky a tedy bude více zajímavých pořadů zejména pro mládež a lidi, kteří se s reálnou kosmonautikou setkávají vzácně a jsou dost pomýlení z filmů. Bohužel už lidi nečtou a musíte jim to ukazovat na obrázcích.. ale holt změna je život. Přeji hodně zdaru!

10. Přemek napsal:

Dobrý večer Dušane, hodně zdaru, ale hooodně mě mrzí přesun komentovaných YouTube přenosů na MallTV, myslím si, že to je hodně špatné rozhodnutí. Z otevřeného prostředí YouTube jdete do komerční, uzavřené sféry. Je to velká škoda… Myslím, že na MallTV si mnou ruce…

• android napsal:

Mne to nemrzí, youtube je moloch který musí skončit. Jejich podmínky jsou čím dál horší. A kvalita taky nic moc. I když jsme zvědavý jak se mall.tv popere se souběžnými 10000 diváky co na něj nalezou až bude komentovaný živý přenos startu BFR.. myslím že to lehne 😉

• Přemek napsal:

YouTube je v současnosti nejotevřenější platforma. O směřování a důvodech vzniku MallTV nic nevíme, ani kde bude za 5-10 let, každopádně se jedná o komerční projekt… Budou jejich pořady po pár letech zamknuté pro veřejnost? Budou prošpikované inzercí? Neobjeví se softwarové omezení, aby bylo možné je sledovat za určitých podmínek? U pořadů, které Dušan vyrábí ok, ale u živých přenosů tohle nechápu…

Myslím, že se zbytečně bojíte. Vezměte si třeba Stream – jsou tam snad nějaká podobná omezení, o kterých píšete? Není dobré být předem už negativně zaujatý a bát se, co by se třeba mohlo stát. Až by taková situace nastala, budeme ji řešit. Ale bát se podobných virtuálních bubáků není správné. Na druhou stranu Vám mohu dát jednu výhodu oproti YouTube – už se nebude moci opakovat, že náš přenos označí jejich algoritmus za kopii něčeho, co si nárokuje nějaký jejich klient. Na YouTube se nám to několikrát stalo – video pak bylo třeba i několik hodin po startu (kdy si chce záznam pustit nejvíc lidí) nedostupné. Ano, odvolání vždy pomohlo, ale těch několik hodin nám už nikdo nevrátí – tady se to nestane. Takže nemějte strach. Pokud se problémy vyskytnou, budeme je řešit. 😉

Nebojte, včas je na takovou možnost upozorním. 😀

• David napsal:

Tak start BFR, nejlépe s kolonisty na Mars (tedy až několikátý vzlet), by bylo snad nejlepší sledovat osobně 🙂 Ale jestli se tohle v historicky dohledné době přihodí, tak to spadne snad i Youtube 😀

Hezký večer, pro diváky se přece nezmění nic. Nic, co byste měl nazvat škodou.

• Petr Beneš napsal:

S tím bych si dovolil nesouhlasit. Pořady ze Streamu si nyní mohu pouštět na TV díky funkci HBBTV na jejich kanálu StreamTV. A přenosy taky díky aplikaci YouTube, kterou mám v TV také. Teď to budu moci sledovat pouze na NTB, nebo mobilu. Nejsem nadšen, ale je to vaše právoplatné rozhodnutí a já ho musím respektovat.

Chápu, jak to myslíte, ale takových lidí není mnoho. Většina stále sleduje videa na PC či mobilu normálně přes prohlížeč. Snažím se brát ohledy na všechny diváky, kterých si vážím, ale není možné vyjít vstříc všem minoritám. Uvidíte sám, že spuštění na ntb či mobilu (jako to dělá většina lidí) není o moc horší. Je to jen o zvyku.

• Premek napsal:

Já to mám podobně, pouštím z mobilu na TV přes Chromecast. Z Youtube přímo ze Streamu přes jejich aplikaci.

• Petr Beneš napsal:

No ještě mám naději, na jistém fóru se už mluví o vytvoření doplňku MallTV pro platformu KODI. Tak se nechám překvapit, snad se to povede 🙂

Tak vidíte, držím palce. 😉

11. Jaroslav Navratil napsal:

Dušane želám veľa úspechov a spokojných divákov ja budem určite jeden z nich!

12. Tovy napsal:

Páni, další dobrý pořad odchází ze Stramu… Trochu by mne zajímalo, jestli se tam něco nekalého neděje. Každopádně zajímavé zprávy. Na tu Mall TV jsem zvědavý.

13. ZDENĚK napsal:

Paráda, nejvíce mě zaujala Vesmírná technika.

• Tematický nápad rozhodně dobrý. Podíval jsem se teď na tři dostupné díly a uvítal bych mnohem fundovanější a hlubší rozbor problematiky. Odborností je to stále na úrovni ostatních pořadů a rozhodně by se slušelo zabrousit do detailů, rozebrání konstrukčních problémů, fyziky a chemie za mnoha aspekty apod. Pokud by si pořad měl stát za svým jménem, tak by měl v dalších dílech rozebírat mnohem podrobněji, ale stále srozumitelněji ona nevyřknutá „proč?“. Zatím stále opisuje to, co je dostupné jinde, na jiných (byť zahraničních kanálech) nebo třeba na Wikipedii. Nebál bych se a šle v hloubce problematiky mnohem dál.

Díky za názor, ale je tu problém, že ty pořady mají být stále pro laickou veřejnost. Když jsem ještě před vydáním konzultoval obsah s šéfy z Mall.TV, tak mi několikrát řekli, že jim už tyhle texty přijdou moc odborné. Plně chápu Tvůj pohled, ale ještě hlubší proniknutí do tématu bych už asi neukecal. Ono to souvisí s tím, že čím odbornější (byť srozumitelně vysvětlená) témata, tím užší okruh diváků. Kolegové/šéfové jsou samozřejmě rozumní a vědí, že kosmonautika nebude svou sledovaností trhat rekordy ve sledovanosti ostatních pořadů. Ale nějakou sledovanost mít musí – a hlubší průniky by tomu mohly dost snížit sledovanost. Navíc zcela upřímně říkám, že z větších detailů už bych měl sám trochu strach, protože bych se mohl nevědomky dopustit nějaké chyby.
        Ale nic není definitivní. Za nějaký čas mohu zkusit udělat nějaký díl, kdy půjdu více do hloubky a budu sledovat, jaké jsou reakce.

• Podceňuješ znalosti a zájem posluchačstva. Pokud by to bylo jak píšeš, pak by např. Richard Feynman nebo Stephen Hawking neprodali žádnou ze svých knih 🙂

No jo, jenže já nejsem Richard Feynman ani Stephen Hawking. 😉
        Vím, jak to myslíš. Můžu někdy zkusit nějaký trochu detailnější díl, ale je tady ještě jedna drobnost, o které jsem se v prvním komentáři nezmínil. Jakmile bych šel do větších podrobností, objevil by se problém s vhodnými vizuálními materiály – fotky a videa se většinou věnují spíše obecnějšímu pojetí (čest výjimkám). U knih to jde, tam nemusí být fotka několik stránek, ale u videa je obrazová stránka někdy i důležitější než text samotný.

• mave napsal:

Viděl jsem ty první díly a taky jsem čekal, že to bude podrobnější. Českou laickou veřejnost bych až tak nepodceňoval. Čtyři minuty je fakt strašně málo.
        Zatím mne nová televize moc nezaujala. Nabrali lidi ze streamu, kteří tam dělali ty nejlepší pořady a teď po nich chtějí, aby vymysleli zase něco nového a úspěšného a to tak jednoduché asi vždy nebude.
        Trochu se bojím i těch přenosů. Youtube už to má vychytané. Když zapomenu hlídat čas, tak mi přijde upozornění, že přenos už začal a mall zatím nemá ani aplikaci.

Co se odbornosti týče, tak je to stejné jako s délkou – nedá se zavděčit všem. Delší formáty by už mnoho lidí nudily.
        Ti lidé hlavně dělají to, co dělat chtějí – mnoho z nich pokračuje ve svém projektu a přidává k němu něco dalšího.
        Není se čeho bát – ke každému přenosu zakládáme událost na Facebooku. Stačí se přihlásit a systém vás upozorní. Nebo se přihlaste k odběru RSS našich článků. Možností je celá řada.

• Michael Voplatka Redakce napsal:

Michale, tady si dovolím s tebou nesouhlasit. Na jednu stranu máš pravdu v tom, že tyto informace jsou dostupné i jinde, ale na stranu druhou je potřeba zamyslet se nad tím, pro koho je tento pořad určen. A pro průměrného českého diváka, který se na to podívá, tam bude zcela jistě podrobností až až. Ty určitě nebudeš cílovka tohoto pořadu 😉 Já si myslím, že Vesmírná technika má ten správný balanc mezi odborností, délkou a srozumitelností. A pokud ke kosmonautice přitáhne nové fanoušky, což zcela jistě přitáhne, tak jako jiné Dugiho pořady, splní svůj účel.

• Vem si, že ty pořady jsou si obsahem a úrovní strašně podobné. Čistě hypoteticky, pokud by bylo stejné téma ve více pořadech, tak bude obsahovat stále stejné informace. A pokud těch pořadů má Dušan více, tak bych se vůbec nebál jeden udělat odbornější. Navíc teď začíná nový pořad na novém portálu, takže to je ten nejlepší čas spustit něco nového. Vrátit se na původní úroveň půjde vždycky. A co se týče podpůrného materiálu, tak ten je také dostupný. A zase okomentovat fotku odborně, věnovat se detailům, zabere více času a jedna fotka tak vystačí ve videu déle.

S tím detailnějším popisem u jedné fotky máš pravdu. Uvidím, jak se na to budou tvářit kolegové/šéfové. Ti mají vždy poslední slovo. Ale jelikož už jim tohle připadalo dost odborné, nejsem si jistý, zda se moje snaha o hlubší ponoření ujme.

P.S. Pořady jsou si podobné odborností, ale liší se formátem. Aktuální zpravodajství – technický popis. Někoho třeba nezajímá, co se teď děje, ale chtěl by vědět, jak třeba funguje nějaký přístroj. A pokud by se někdy stalo, že bych v obou formátech zmiňoval stejné téma, tak bych ho určitě při aktuálním zpravodajství nerozpracoval tolik, jako v technice, kde se pustím do hlubších detailů – byť ne tak hlubokých, jak bys chtěl.

• Pavel Seidl napsal:

:-D, diskuze mlaďochů :-D, Michale (Václavíku), neodpustím si přátelské rýpnutí: každý máme nějakou představu o tom, co by jak mělo být, a každý máme možnost se do toho pustit (třeba do pořadu, který bude obsahovat i hlubší rozbor problematiky než publikuje Dušan). A řekl bych, že zrovna ty k tomu máš i určité základní předpoklady… ale ti dva japončíci (Onp-Se-To a Samo-Se-to) jsou evidentně přetížení a nestíhají. Jo chápu, snažíš se Dušana někam popostrčit, ale Dušan mi připadá jako celkem organizovaný (= v hlavě to má srovnané) člověk, který to má promyšléné a na podobné připomínky reaguje vždy podobně. Já bych ho teď spíš podpořil, protože se pustil trochu na neznámý led a musí si osahat, jak to bude fungovat. A pak se uvidí, jestli bude prostor pro nějaký vývoj. Mimochodem, ještě mě napadlo jedno řešení – sehnat Dušanovi sponzora (nebo zaměstnavatele), který se bez takového pořadu nebude chtít obejít a předloží mu nabídku, která se nedá odmítnout :-D. Nanarazil jsi na svých kosmických toulkách na někoho takového? A teď vážně: Dušane, přeju aby se nové pořady ujaly a našly si minimálně tak velké publikum jako ty staré.

Těší mne, že se Vám tento formát líbí.