ŽIVĚ: Dragon po měsíci opouští ISS

Minulý měsíc jsme s radostí sledovali, jak se do vesmíru vydává raketa Falcon 9, jak její první stupeň úspěšně přistává na pevninějak zásobovací loď Dragon s téměř dvěma tunami nákladu připojuje k ISS. Tady měla zůstat připojená po dobu jednoho měsíce, načež se do jejích útrob naložily dokončené vědecké experimenty a přichází čas se rozloučit. Dragon je momentálně jedinou nákladní lodí, která neshoří v atmosféře, ale díky tepelnému štítu přečká tepelný nápor a následně přistane na padácích do oceánu. V našem dnešním krátkém článku máte možnost celou několikahodinovou operaci sledovat živě.

Pokud půjde všechno podle plánu, začne NASA TV v 11:45 našeho času vysílat přímý přenos z paluby ISS, kde se bude vše schylovat k oddělení lodi Dragon od stanice pomocí robotické paže. K tomu by mělo dojít okolo 12:10 našeho času. V dalších desítkách minut budeme moci sledovat, jak se Dragon pomalu vzdaluje od stanice a v 16:56 našeho času začne zpomalovací zážeh motorů Draco, které sníží rychlost o 100 m/s, což zajistí vstup lodi do atmosféry. Celá mise skončí dnes večer dosednutím do vln Tichého oceánu. K tomu by mělo dojít v 17:47 našeho času zhruba 525 km od západního pobřeží Baja California.

5 komentářů ke článku “ŽIVĚ: Dragon po měsíci opouští ISS”