Nová nebeská loď dorazila na kosmodrom

Kosmická loď Šen-čou 11, která by měla na konci letošního roku dopravit posádku tajkonautů na novou stanici Tiangong-2 dorazila v těchto dnech na čínský kosmodrom Ťiou-čchüan (Jiuquan Satellite Launch Center) v autonomní oblasti Vnitřní Mongolsko. Zatím se zdá, že by ke startu mohlo dojít 17. října a už nyní je jasné, že tato událost patří mezi ostře sledované momenty letošního roku. V dnešním článku Vám proto přinášíme snímky, které zachycují převoz transportních kontejnerů s jednotlivými díly kosmické lodi.

Transportní letoun přistál na ranveji u kosmodromu

Transportní letoun přistál na ranveji u kosmodromu
Zdroj: https://i.imgur.com

Vykládka nákladu začíná

Vykládka nákladu začíná
Zdroj: https://i.imgur.com

Kontejner již opustil útroby letounu

Kontejner již opustil útroby letounu
Zdroj: https://i.imgur.com

Převozu nebrání nic v cestě

Převozu nebrání nic v cestě
Zdroj: https://i.imgur.com

Transportní kolona míří z letiště k montážní hale

Transportní kolona míří z letiště k montážní hale
Zdroj: https://i.imgur.com

Transport lodi Šen-čou 11 dorazil na kosmodrom Ťiou-čchüan

Transport lodi Šen-čou 11 dorazil na kosmodrom Ťiou-čchüan
Zdroj: https://i.imgur.com

Zdroje informací:
http://forum.kosmonautix.cz/
http://news.xinhuanet.com/

Zdroje obrázků:
https://i.imgur.com/OKZ2bef.jpg
https://i.imgur.com/3GdL0iC.jpg
https://i.imgur.com/ixD30ah.jpg
https://i.imgur.com/x2vXXR3.jpg
https://i.imgur.com/wGLNYfT.jpg
https://i.imgur.com/bRRPSEj.jpg
https://i.imgur.com/PY0ToEd.jpg

Nová nebeská loď dorazila na kosmodrom, 2.5 out of 5 based on 23 ratings
Pin It
(Visited 1 558 times, 1 visits today)
Kontaktujte autora článku - hlášení chyb a nepřesností, rady, či připomínky

Hlášení chyb a nepřesnostíClose

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 2.5/5 (23 votes cast)
(Visited 1 558 times, 1 visits today)
Níže můžete zanechat svůj komentář.

Více se o tomto tématu dočtete zde »
(odkaz vede na příslušné vlákno diskuzního fóra www.kosmonautix.cz)


22 komentářů ke článku “Nová nebeská loď dorazila na kosmodrom”

  1. kastelán napsal:

    Mno celej ten ultramoderní dojem mi trošku kazí jak na poslední fotce podsouvá chudák vojáček dřevěný práh pod kola aby to s družicí tolik nedrclo….

    • Dušan Majer napsal:

      A vidíte, toho jsem si nevšiml dobrý postřeh 🙂

    • maiden napsal:

      Tak zaprve: tohle bude minimalne podporucik s proverenim na prisne tajne, za druhe: neni drevo, jako drevo (tohle je hranol o presne danych rozmerech) a za treti: schopnost improvizace mi k cinanum moc nesedi – tohle bylo naplanovany uz pred peti mesicema. A tyden to cvicili…

      • Rudolf Šíma napsal:

        Chcete tim naznacit, ze by soucasny hradni kancler nemohl v Cine ani pokladat hranoly pod kola? No, abych nebyl uplne OT, tak si budu alespon prat znovu Krtecka na LEO, tentokrat s kamoskou Pandou.

        • maiden napsal:

          Nemam proverku k tomu, abych mohl komentovat, co se deje na nasem Hrade. Zvlast po precteni dnesnich novin.

      • Pospíšil napsal:

        Náhodou … s číňany jsem už měl tu „čest“ spolupracovat a improvizátoři jsou velcí. Co jim ale chybí je smysl pro health and safety při práci. 🙂
        Takže pokud nadporučíka s trámkem ten náklaďák přejede, bude to jednoznačně nadporučíkova chyba a ještě bude po incidentu potrestán za to, že zdržel naplánovanou aktivitu.
        … V současné Číne se velmi často drží hesla: Accomplish or die!

        • maro napsal:

          Přesně tohle říkají na obě ruce leví Američani o nás. Improvizátoři, ale na bezpečnost „nehledí“. Ono to spíš bude o tom, že ten kdo improvizuje a daří se mu, tak už má i nějaké ty zkušenosti jak „nebezpečně“ to dělat. Ovšem z pozice levorukého neználka to pak občas vypadá jako hazard. Riziko tam je, ale ne tak velké, jak to ten „neználek“ vidí. Proto třeba našinec nechápe bambusové lešení v Indii. A Američan zas nechápe našeho klempíře na střeše bez přilby.

        • gg napsal:

          Jasně, plivněte si na Američany, určitě to nebude problém Číňanů… :-p

          https://www.reddit.com/r/worldnews/comments/3hyzdc/explosion_at_chemical_warehouse_in_chinas/cuc5cu8

        • Spytihněv napsal:

          Jo. Nedodržování pravidel a bezpečnosti práce je známkou zkušenosti. Tak určitě. Ono to totiž nekončí u člověka na střeše bez helmy, ale přenáší se to do veškerého konání. Bez tohoto mazáctví bychom byli ochuzeni třeba o kremaci stovky soudruhů při Nědělinově katastrofě nebo ani Černobyl by se nekonal. Což jsou dva příklady kataklyzmatů, kterým se dalo jednoduše předejít obyčejným respektováním pravidel. Šlo zde pouze a jenom o úřední rozhodnutí pustit se do jednoznačně nebezpečné věci, která byla dělána s plným vědomím extrémního rizika.

        • maro napsal:

          Tahat sem mazáctví ohledně Černobylu je pěkná kravina, která těžce nesouvisí s nějakou národností. Tam se rozjel jeden experiment, který by v pohodě doběhl, kdyby ta druhá směna nebyla blbě informovaná a kdyby neudělala spoustu chyb. Úplně stejně jako při nehodě Three Mile Island, kde udělali operátoři zrovna tak spoustu chyb. Naštěstí tam to zvládli dát do pořádku relativně včas.
          Mimochodem vrcholem stupidního stavebnického mazáctví je jednoznačně Fukušima, kdy přestože se vědělo a byly záznamy o tsunami s výškou dvanáct metrů na východním pobřeží, s periodou nějakých 80 let, postavili Japonci ochranný val jen na výšku nějakých 9 metrů a vrcholem stupidity bylo umístění náhradního elektrického zdroje úplně dolům takže byl zaplaven jako první. Organizace pro atomovou energii Fukušimu pro její nebezpečnost a nedostatečná ochranná opatření kritizovala několik let před nehodou. Ale mazáčtí Japončíci si řekli, že už na to kašlou, když už má ta elektrárna jen pár let do důchodu. Prostě japonský šlendrián na x-tou.

        • maro napsal:

          Jo, a pokud chcete příklad nekutečného šlendriánství a „mazáctví“ nějaké americké společnosti, tak si trochu něco přečtěte o největší průmyslové katastrofě v indickém městě Bhopál, způsobené, podle vašeho vzoru možná typickým šlendriánstvím a mazáctvím a nadřazenou přezíravostí ze strany americké společnosti Union Carbide. Ořezali bezpečnostní opatření, vykašlali se na nerezové nádoby, když přece v té blbé Indii stačí uhlíková ocel.
          No, a bouchlo jim to. Do dneška 25000 mrtvých a 520 000 nějak zasažených lidí.
          https://cs.wikipedia.org/wiki/Bh%C3%B3p%C3%A1lsk%C3%A1_katastrofa

        • maro napsal:

          Mimochodem poslední americkou kauzou je dnes frakování ropy a plynu, kdy se úplně plundrují podzemní zdroje vody a jedovaté chemikálie pouštěné do podzemí kontaminují i některé z těch zbylých zdrojů. Vyčerpané jedovaté bahno se pak ukládá normálně na povrchu v nádržích, kde má vysychat. Malá města jsou prošpikovaná desítkami malých vrtů, které odvádí mimo jiné i metan na povrch, vše v těsné blízkosti domů obyvatel, kteří tam žili ještě před boomem. Ti protestují, ale zastání nemají, protože vše je podle zákona. Mají špinavý vzduch, „obohacený“ metanem, prach z jedovatých odkalovacích nádrží, přicházejí o zdroje podzemní vody a voda, kterou ještě čerpají najednou obsahuje metan, který se může v koupelně vznítit, ale americký úřednický mazácký šlendrián jim tvrdí, že vše je OK.
          https://www.theguardian.com/us-news/2016/apr/07/wyoming-fracking-water-contamination-dangerous-chemicals
          http://www.huffingtonpost.com/2011/05/09/fracking-methane-flammable-drinking-water-study_n_859677.html
          http://www.istockphoto.com/tr/photo/dangers-of-fracking-gm526767373-52900622

          Takže v tom mazáctví si můžou Rusové s Japončíkama i Američanama jen podat ruce.

        • Spytihněv napsal:

          No tak zločineckou organizaci jménem Union Carbide bych za příklad nedával. Je fuk, jak to bylo přesně s Černobylem (i když si myslím, že bohorovnost tam hrála velkou roli), jen jsem chtěl vypíchnout, že chválit porušování pravidel a předpisů bez toho, aby to bylo nutné a vydávat to za improvizaci je nesmysl. Děje se to více nebo méně všude (čím zaostalejší stát, tím víc porušování všeho a tím víc „improvizací“), ale nemělo by to být národním zvykem. Něco jiného jsou improvizace pod tlakem okolností. Tam je to v pořádku a každý prostředek dobrý.

        • maro napsal:

          Improvizace rozhodně nemusí být nebezpečnou činností. Jde jen o použití „jiných než obvyklých“ postupů k dosažení nějakého cíle. Hodně vynalézání na tom světě je výsledek improvizace. Zkoušíme věci dělat jinak. Občas se zvýší riziko, než se cesta vyladí.
          Pro firmu Google, která má už hodně zkušeností se samořiditelnými auty je typickým příkladem improvizace auto Tesla-S s „autopilotem“ od firmy Tesla Elona Muska. Je to nedospělý autopilot s chybami a mizerným senzorovým vybavením (fakt nemá ani Lidar ani Radar), spoléhajícím jen na kamery. Typický příklad, kdy se mazácky ořežou náklady, a ono to furt „nějak půjde“. Však už to po té smrtelné havárce a nabouraných autech při „obyčejném prakování“ Elonovi došlo a autopilota pro jeho příští auta už bude dělat jiná firma, než ta izraelská, co to dělala pro Teslu-S.

          Američani páchají tohle bohorovné mazáctví prostě jen sofistikovaněji. Přes korporátní rozhodování, kdy toho viníka vlastně ani nenajdete – je to prostě rozhodující tým mazáků, který furt počítá jak moc peněz ta které bohorovnost ušetří nebo vydělá.

        • Racek napsal:

          No, u tý Tesly to není nijak převratná technologie, v podstatě mám něco podobnýho u mý zcela sériový Mazdy. Ovšem je to chápáno jako pomocník a tak to také uspokojivě funguje, člověk si rychle zvykne a teď jen na to nehřešit, že. Ona Tesla přece jen přišla dost předčasně na trh s nedořešenými problémy.

    • vedator napsal:

      Americania by vypisali sutaz na najlepsie riesenie a potom na realizaciu. Celkovo by ich to stalo 13,7 (+-0.1) mil dolarov a nakoniec by prisli na to, ze occamova britva je stale platna a drbli by tam predsa len ten hranol ako to urobil ten sikovny cinan na fotke 🙂

    • maro napsal:

      To dřevo jste si vymyslel, abyste dodal většího kontrastu, že? Bude to standardní ocelový zajišťovací hranol, jaký používá na svých kamionech i SpaceX 🙂

  2. ptpc napsal:

    Výborný článok!
    Len by som chcel doplniť, že presný dátum štartu je už určený a je to 17.10.2016.

Zanechte komentář