Deník astronautky, Microbiome a Skin-B

vzpomínky na výcvik

„Zdravotní požadavky a trénink týkající se nákladu se v mém rozvrhu objevují častěji a častěji. Výcvik s nákladem je mimochodem způsob, jakým označujeme výcvik týkající se vědeckých experimentů na palubě ISS. Vědecký výzkum a vývoj technologií jsou důvody, proč Mezinárodní vesmírná stanice existuje, a proto je to náš náklad neboli užitečné zatížení.

Sobota 15. března 2014

Například ve čtvrtek jsem měla brífink ohledně experimentu Microbiome. Věděli jste, že přibližně 9 z 10 buněk v lidském těle vlastně nejsou ani lidské? Patří mikroorganismům, které žijí uvnitř našich těl a na povrchu naší kůže a tvoří to, čemu říkáme mikroflóra. Většina z nich je pro nás přínosná: usnadňují trávení, poskytují nám vitamin K, zlepšují funkci imunitního systému a mnoho dalšího. To, jak změny v mikroflóře ovlivňují naše zdraví, je v současném zdravotnickém výzkumu ve skutečnosti docela žhavé téma. Experiment Microbiome na ISS bude studovat způsob, jakým je mikroflóra ovlivněna dlouhodobým pobytem ve stavu beztíže.

Protokol tohoto experimentu vyžaduje odebírání vzorků moči, stolice a slin v daných intervalech před misí, během ní i po ní. Stěry jsou dále sbírány kvůli zkoumání populace mikroorganismů na povrchu kůže. Sběr vzorků je často prováděn pro několik experimentů najednou. Tento týden jsem například každé ráno odebírala vzorky slin nejen pro Microbiome, ale také pro experiment Salivary Markers, který zkoumá změny v imunitním systému během vesmírných letů.

Pondělí 31. března 2014

Měla jsem také lekci týkající se experimentu Skin-B, který se zaměřuje na proces stárnutí kůže. Obecně je Mezinárodní vesmírná stanice perfektním místem pro studium stárnutí, protože mnoho tělesných systémů včetně kůže ve vesmíru naneštěstí stárne rychleji. Skin-B bude stárnutí pozorovat díky detailním fotografiím, měřením úrovně hydratace a úbytku vody z vnitřních struktur kůže (což vede ke zhoršení bariérové funkce kůže). Zítra se setkám s hlavními výzkumníky tohoto experimentu, kteří budou získávat základní data. Myslím, že zjistím opravdový „věk“ mé kůže. Alespoň na mém předloktí.“

Trénink provádění experimentu Skin-B s Laurou.

Trénink provádění experimentu Skin-B s Laurou.
Zdroj: https://plus.google.com/

Zdroj obrázků:

2 komentářů ke článku “Deník astronautky, Microbiome a Skin-B”

Dobrý srozumitelný článek, který trochu zabíjí nezáživný titulek. Ne že bych byl příznivcem bulváru typu „Tělesné tekutiny astronautky pod drobnohledem“, ale díky těm dvěma neznámým zkratkám v názvu jsem si to málem nepřečetl.