Nicole Stott opouští NASA

Astronautem není možné být donekonečna. Věk nikdo nezastaví a proto každý astronaut během své aktivní služby hledá možnosti, jak se uplatnit po éře letů do vesmíru. Dvaapadesátiletá Nicole Stott si po 27 letech v kosmické agentuře vybrala oblast umění. V životě absolvovala dvě kosmické mise. V srpnu 2009 startovala na raketoplánu Discovery (STS-128), který ji dopravil na ISS. Tady byla součástí 20. a 21. dlouhodobé expedice, v rámci které odeslala 21. října historicky první živý tweet ze stanice na internet. Na Zemi se vrátila na konci listopadu téhož roku, kdy usedla do křesla raketoplánu Atlantis v rámci mise STS-129. Druhý let už nebyl dlouhodobý. Na palubě raketoplánu Discovery vyrazila v únoru 2011 na misi STS-133 k ISS. Celkově strávila ve stavu beztíže 103 dní 5 hodin a  49 minut.

Nicole Stott opouští NASA, 2.5 out of 5 based on 5 ratings
(Visited 945 times, 1 visits today)

Rating: 2.5/5 (5 votes cast)
(Visited 945 times, 1 visits today)

2 komentáře ke článku “Nicole Stott opouští NASA”

Není mi jasné, jak je myšlena ta věta „odeslala 21. října historicky první živý tweet ze stanice na internet“.
    Z paluby ISS tweetovali už Mark Polanski nebo Tim Kopra, kteří stanici navštívili při misi STS-127, s lehkým náskokem před Stottovou (Kopra tam zůstal jako její předchůdce v dlouhodobé posádce Expedice).
    Vím ale, že zpočátku nebyl na ISS přímý přístup na web a astronauti posílali tweety přes PR pracovníky v Houstonu. Stottová tweetovala jako první přímo?