Vulcan bude vynášet Dream Chaser

Nová raketa společnosti ULA bude nosičem zásobovací lodě pro ISS.
14. srpna 21:48

3 komentářů ke článku “Vulcan bude vynášet Dream Chaser”

1. Mr. G napsal:

NASA zazmluvnila 6 zasobovacich misii. Dalsou zaujimavou spravou je, ze nebude dokovat automaticky, ako bolo v prezentacnych videach. Bude chytany ramenom ako Dragon, Cygnus, alebo HTV.

Ano, loď by prý zvládla obě možnosti, ale NASA prý preferuje záchyt.

• Mr. G napsal:

Ano. Hovoril, ze NASA sa rozhodla nepouzit IDA, ale CBM. Pri tlacovke dalej hovorili o tom, ze CBM umoznuje vykladanie rozmernejsich nakladov. Toto je sice pravdive, ale neviem, ci sa do DreamChaseru vojde rozmerovo taky velky naklad (aj do orbitálneho modulu), ktory by plne vyuzil rozmer CBM portu.
        Napríklad aj Cygnus je pripojovany cez CBM, ale vstupne dvere na strane lode su mensie ako dvere na strane stanice. Ale aj tak to dovoli vylozit balik vacsi ako ten, ktory prejde cez 800 mm kruhovy otvor v IDA.

Myslim, ze NASA sa rozhodla pre zachytanie hlavne z dovodu, ze sa bude jednat o zasobovacie misie a IDA adaptery planuje vyuzivat primarne pre pilotovane misie + Dragon2. Kedze v case letov DreamChaseru uz (sucasne) Dragony lietat nebudu, bola by na IDA-ch „tlacenica“ a CBM porty by vyuzivali len zriedkavo.