ŽIVĚ A ČESKY: Falcon 9 vynáší družice Radarsat

Pokud máte dnes odpoledne volno, pak bychom pro vás měli tip na jeho vyplnění. Už v 16:17 minut našeho času by měla z Vandenbergovy základny v Kalifornii odstartovat raketa Falcon 9, která vynese na oběžnou dráhu hned tři družice. Jedná se o identické exempláře kanadského programu Radarsat, ale kromě startu samotného se můžeme těšit i na další zajímavosti. SpaceX totiž pro tuto misi použije první stupeň, který již jednou letěl a navíc by měl přistávat na pevnině na vybetonované ploše, kam se zatím přistávalo jen jednou.

Náš přenos spustíme jako obvykle 15 minut před startem, tedy okolo 16:00 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, nebo Vám nefunguje přehrávání ve vloženém okně, klikněte sem a dostanete se na stránku přenosu na Mall.TV. Ve vloženém okně naleznete i záznam vysílání, který by měl být k dispozici zhruba dvě hodiny po ukončení přenosu, děkujeme za pochopení.

Zdroje informací:
https://www.elonx.cz/
https://www.nasaspaceflight.com/
http://www.spacex.com/
https://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
http://www.asc-csa.gc.ca/images/recherche/hi-res/81abb8a9-974b-489a-9d7a-b8f18246fee1.jpg

ŽIVĚ A ČESKY: Falcon 9 vynáší družice Radarsat, 4.7 out of 5 based on 13 ratings
Pin It
(Visited 6 272 times, 1 visits today)
Kontaktujte autora článku - hlášení chyb a nepřesností, rady, či připomínky

Hlášení chyb a nepřesnostíClose

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.7/5 (13 votes cast)
(Visited 6 272 times, 1 visits today)
Níže můžete zanechat svůj komentář.

Více se o tomto tématu dočtete zde »
(odkaz vede na příslušné vlákno diskuzního fóra www.kosmonautix.cz)


70 komentářů ke článku “ŽIVĚ A ČESKY: Falcon 9 vynáší družice Radarsat”

  1. Alois napsal:

    Chápu všechno, ale nejde mi vůbec nic, ani zde ani MALL.

  2. Jakub napsal:

    Technický dotaz jak je možné že Youtube má záznam okamžitě a mall.tv za x hodin?

  3. Mrťa napsal:

    Mall bylo bohužel velké šlápnutí vedle, to už není začátečnická chyba. Jinak díky za vynikající info a články.

  4. Petr Hájek napsal:

    Záznam funční ,komentář bezva ,děkuji.

  5. HM napsal:

    Už je mně to opravdu trapné, ale i po několika měsících (které jsem tomu dal a zbytečně s tím neotravoval) přetrvává problém s nefunkčním přehráváním videa, vloženého do framu na tomto webu.
    Já i celá řada dalších jsme provedli navržený test, odeslali výsledek s podrobným popisem problému. Reakce = čistá 0.

    Opravdu si redakce stále myslí, že jim tuto službu poskytují profesionálové?

    • Fuji napsal:

      Kosmonautix a Dušan Majer poskytuje v míře vrchovaté vše co si může skutečný fanda kosmonautiky přát.
      Asi tak na “HM trapné”. Mnoho dalších odstavců s rozebráním opodstatněnosti (snad myšlenky?) příspěvku na který reaguji není potřeba!

    • Dušan Majer napsal:

      Já si to nemyslím, já jsme o tom přesvědčen. Jsem s nimi totiž v pravidelném kontaktu a vím, jak se snaží pracovat na zlepšování služeb.
      A pokud Vám nejde přehrát video ve vloženém okně, to je takový problém kliknout na odkaz, který je v předchozím odstavci? Osobně si myslím, že ne.

      • HM napsal:

        Musím říci, že vaše odpověď je vskutku pozoruhodná.
        Ne, není problém použít nějaký workaround, ale dobrý dojem to prostě nedělá. Nejde o nahodilý problém, ale o úplně obyčejný, dlouhou dobu neřešený, bug, bijící do očí. Je to škoda, protože váš skvělý web si určitě zaslouží lepšího poskytovatele části infrastruktury.

        Uživatele “Fuji” bych v této souvislosti poprosil, aby se nevyjadřoval k problému některých jiných uživatelů o kterém zjevně nic neví. Děkuji.

        • Dušan Majer napsal:

          Pokud existuje nějaká komplikace, která se dá vyřešit jedním kliknutím, tak to není nic, co by si zasloužilo nějakou vysokou pozornost. Podobné problémy se v žebříčku úkolů vždy posouvají až někam dál za důležitější úkoly. Je navíc zvláštní, že to někomu jde a někomu ne.
          Střílím čistě od boku – nemůže v tom hrát nějakou roli třeba to, zda jste na MALL.TV registrován, či nikoliv?

          • Antocyanin napsal:

            Kazda registrace znamena muset si pamatovat dalsi jmeno a heslo.

            Jinak trochu offtopic (ohledne konkretniho problemu s prehravanim v okne), ale v sirsi souvislosti k veci (mall.tv) – myslim, ze dotazy na to proc to nefunguje jako na youtube se budou opakovat dokud to nezacne fungovat jako na youtube. Coz asi jentak nezacne (viz. vysvetleni vyse – “Jakub Vanek 12.6.2019 (23:00)”).

            Myslim tedy, ze by bylo vhodne nekam viditelne umistit odkaz na FAQ ohledne videi na mall.tv, aby si to lid emohli precist rovnou. Domnivam se (a samozrejme pisi, co bych tam ocekaval ja, takze se to u jinych ctenaru muze lisit), ze by tam melo byt napsano minimalne:

            1. proc mall.tv, ktery je objektivne vyrazne horsi, nez youtube. To, ze nabidli spolupraci opravdu neni dobry duvod, to spis cloveka nastve. Ostatne jak byste se tvaril na restauraci, ktera serviruje nedobre jidlo s argumentaci, ze jim mistni zvlastni skola nabidla spolupraci a dodala kuchare? Prisel byste znovu? Doporucil byste navstevu pratelum?

            Ja uz duvod znam z drivejsi diskuse a chapu, ze problem se zbytecnym blokovanim obsahu ze strany youtube je docela velky a zaroven zvenku spatne viditelny.

            2. proc je tezke (pro mall.tv) mit prenos k dispozici hned (viz. “Jakub Vanek 12.6.2019 (23:00)”).

            3. informace o workaroundech a na jakem sofware to urcite funguje (treba par zaznamu browser + verze, operacni system + verze).

            Neberte to prosim jako kritiku, ale spise jako konstruktivni navrh, jak zlepsit spatnou situaci.

          • Dušan Majer napsal:

            Nemusíte si pamatovat jméno a heslo. Prohlížeče si to umí zapamatovat a pak vás přihlašují automaticky. Tedy má to jedinou nevýhodu a sice pokud jste na PC, které je sdílené více lidmi, kteří mají na onom webu také registraci.
            Nápad je to zajímavý, ale když jsme si to promyslel, došel jsem k názoru, že by to bylo k ničemu. Na tyhle otázky se tu odpovídalo už mockrát a čtenáři odpovědi znají. Občas mám pocit, že se někdo ptá jen tak ze sportu, aby rýpnul, protože jsme mu třeba na podobnou otázku odpovídal před pár týdny. U podobných FAQ je obecně problém, že chvíli trvá je vytvořit, ale lidé je pak většinou nečtou.
            P.S. K té restauraci – Pokud bych tam dostal jídlo zdarma (za přenosy se neplatí), které by chutné (obsah našeho přenosu), ale třeba jen trochu chladnější (čekání na záznam), tak by mi to nevadilo. Něco jiného by bylo, kdybych dostal jídlo připálené, či přesolené (problémy s přenosem jako takovým), nebo bych jej nedostal vůbec (záznam by nebyl).
            P.P.S. Rozhodně Vaše návrhy neberu ve zlém. Jen už mám určité zkušenosti s komunikací s internetovou veřejností a jsem touto zkušeností již trochu ovlivněn.

  6. Mikbasket napsal:

    Dříve, se tu řešil let,…. Vlastně ani nevím jestli sednul první stupeň… Nyní se tu řeší přenos…. Strašně mne to štve i přesto, že mi to jede…. Ale čistě statisticky…. Vypadá to opravdu na problém….. Možná je na straně uživatelů, ale potom ať chytří kluci z Mall poradi co a jak…. Chyba se jeví jako systematická…. Tedy v SW… Jinak super!….

  7. Jiří Kos napsal:

    Já už několik měsíců radši mlčím, protože reakce pana Majera (na jakékoli stížnosti) je vždycky stejná: “Já dělám svoji práci dobře (což je pravda), oni (rozuměj Mall) jsou profesionálové a jistě vědí co dělají” (no, dejme tomu). Mně to sice pořád nefunguje ale už si nestěžuji a dokonce jsem se přesvědčil, že je chyba na mojí straně (což je dokonce velmi pravděpodobné). Ale nechápu, proč si pořád stěžuje tolik jiných lidí. Pánové (dámy se tu téměř nevyskytují),není vám to již trochu trapné?

    • Dušan Majer napsal:

      Jelikož už mi několik lidí, kteří na začátku byli hodně proti přesunu napsalo, že přestřelili a že to není tak špatné, jak si mysleli a také proto, že počet problémů s přehráváním výrazně klesl, jsme přesvědčen, že jsme se dostali na stav, který se rozhodně nedá označit jako problematický. Vždy budou lidé, kterým něco nefunguje. Jak jsem psal už vícekrát, i na YT byli lidé, kteří měli s přehráváním nějaký problém. U každého může být příčina jiná. Vždy je ale rozhodující většinový stav a většině lidí to funguje. Jak jste sám napsal, problémy jsou na straně příjemců. Někomu zlobí pluginy, jinému prohlížeč a tak dále.
      P.S. Skoro si říkám, že kdybychom přenosy nedělali žádné, tak by si lidé nemohli stěžovat na to, že jim něco nefunguje. 🙂

  8. David R. napsal:

    Pane bože, jestli to několika lidem nefunguje, a ostatní kvůli tomu nemají šanci si přečíst normální diskuzi k samotnému letu, tak už to nějak típněte.
    Dejte někam počítadlo, komu to funguje a komu ne, ať to vidíme objektivně. A komu to nestačí, tak extra fórum kde se může vyřádit. Pod článkem to nemá co dělat, je to balast. Pořád totéž dokola. A jsem zvědav kolik lidí mně teď rozcupuje.

    • Dušan Majer napsal:

      Musím říct, že počty komentářů věnovaných tomuto tématu už naštěstí proti období ze začátku roku klesají. Věřím, že zanedlouho už zmizí úplně. 😉

      P.S. Faktem je, že ve většině případů se ozývají ti, kteří mají horší zkušenost. Ti s dobrou zkušeností obecně píší méně často. Nejde zdaleka jen o tento případ nebo náš web, je to obecná charakteristika lidské mentality, která se dá aplikovat prakticky kdykoliv.

  9. Mr. G napsal:

    Ja sa spytam nieco k letu samotnemu. Pred kazdym letom je vyhradena nebezpecna oblast. Je mi jasne, ze je to oblast, v ktorej sa pohybuje raketa pocas startu a do tejto oblasti mozu dopadat trosky, odhodene stupne, alebo aerodynamicke kryty.

    https://www.google.com/maps/d/viewer?hl=en&mid=17sTdDuaLN-EJeuALqkvhM2hULM5lvIKZ&ll=32.43005630448573%2C-120.58328722543786&z=6

    Tu je vyhradena oblast pre start Radarsat. Co ak by sa rakete (v tomto pripade uz druhemu stupnu) nieco stalo povedzme po 5-6 minutach letu. Uz je davno mimo tejto oblasti, ale este nema orbitalnu rychlost. Trosky by dopadli az niekde v okoli Antarktidy, teda daleko od vyhradenej oblasti.
    Co vlastne vymedzuje tato oblast ? Od akej fazy letu by uz trosky nedopadli do tejto oblasti ?

  10. zvejkal napsal:

    1. Zaber ako raketa par sekund po starte vyhupla z oblakov bol paradny.
    2. Zaber ako 1. stupen klesa do oblakov v udoli medzi horami bol z rise holywoodskej sci-fi produkcie. Wow.
    3. Ludia, prosim, s temou MALL TV sa presunte na forum a rozoberajte to tam, osobne mi vadi zaprasena diskusia ovela viac, nez cakanie na zaznam. Myslim, ze to ocenia viaceri. Dakujem.

  11. Pavel napsal:

    Zdravím,
    Takže, aby byla nějaká proti zkušenost, tak já za celou dobu přechodu k mallTV jsem neměl ani jeden problém se sledováním záznamu.
    A k letu, ty záběry výletu z mraku a následné přistání zpět do nich byla paráda 🙂

  12. David Hoffmann napsal:

    Přímý přenos jsem bez problémů stihnul v práci – teda ne celý pouze přistání :-). Večer doma v klidu s dětma celý záznam. Nevím co víc bych si mohl přát. Dušane díky. Musít ale konstatovat že přistávání Falconu se stalo drsnou rutinou, ta přesnost je neuvěřitelná !

  13. Ondrej Repa napsal:

    Pán Majer Váš hlas a spôsob moderovania resp. komentovania týchto prenosov na moje nervy pôsobí ako balzam. Kiež by týchto prenosov, obzvlášť s úspešných štartov bolo čo najviac

  14. Jiří Švarc napsal:

    Dobrý den, mně tradičně již od začátku přenosů na Mall.cz nefunguje vůbec zvuk zde ani na originální stránce u tohoto videa (a u všech předchozích záznamů). Schválně jsem čekal na nejnovější velkou aktualizaci Windows, nainstalovanou včera, a bohužel stále beze změny. Mohl bych poprosit jako minule o odkaz alespoň na Vaše FB stránky, kde mi to fungovalo normálně? Smířím se s jakoukoli kvalitou zvuku i obrazu, hlavně ať mám možnost poslechnout si Váš komentář. Moc děkuji.

Napište komentář k Alois

You must be logged in to post a comment.