sociální sítě

Přímé přenosy

Sojuz-2.1a (Bion-M 2)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

krátké zprávy

Revolv Space

Italsko-nizozemská společnost Revolv Space byla vybrána k dodání šesti jednotek pohonu solárních panelů, prodávaných pod názvem SARA. Jednotky jsou určeny pro nadcházející misi cubesat společnosti Blue Canyon Technologies.

IFT-10

Společnost SpaceX plánuje provést další zkušební let sestavy Starship/Super Heavy 24. srpna. Let má proběhnout po dokončení vyšetřování neúspěchu předchozí mise a získání schválení od Federálního úřadu pro letectví.

Cambrian Works

Společnost Cambrian Works si vybrala společnost Astroscale US jako svého partnera pro 30denní studii NASA, jejímž cílem je vypracovat komplexní koncept provozu a implementační plán pro potenciální komerční misi ke zvýšení oběžné dráhy observatoře Neila Gehrelse Swifta.

Naše podcasty

Doporučujeme

Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

Poděkování

Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

ŽIVĚ: Zkouška motoru záchranné věžičky lodi Orion

Kosmická loď Orion má jednou vynášet do vesmíru astronauty, je tedy logické, že potřebuje spolehlivý systém, který by v případě nehody nosné rakety odnesl kabinu s posádkou pryč. Orion bude k tomuto účelu využívat záchrannou věžičku, což je obecné označení pro konstrukci, kterou používaly třeba lodě z programu Apollo, nebo Sojuzy. Na záchranné věžičce Orionu bude motorů hned několik, každý s jiným účelem. Na první pohled největší plameny šlehají z abort motoru, který by se postaral právě o odnesení lodi pryč. O manévrování a orientaci sestavy v prostoru při této činnosti se postará Attitude Control Motor (viz náhledová fotka článku) a závěrečnou separaci věžičky a lodi obstará Jettison Motor. Dnes od 18:50 SEČ bychom se měli dočkat statického testovacího zážehu Attitude Control Motoru.

Další možností sledování je NASA TV.

Zdroje informací:
https://www.facebook.com/
https://www.facebook.com/

Zdroje obrázků:
https://www.nasa.gov/images/content/435033main_jsc2010e041289_hgih.jpg

Štítky:

Hodnocení:

0 / 5. Počet hlasů: 0

Sdílejte tento článek:

Další podobné články:

Komentáře:

Odběr komentářů
Upozornit
7 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocený
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jirka Hadač
Jirka Hadač
6 let před

Jůha, posledně, když tenhle test dělali, tak mě fascinovalo, jak ty manévrovací motory doslova zametaly okolí :-D.

Michal Václavík
6 let před
Odpověď  Jirka Hadač

31,1 kN už nelze brát na lehkou váhu 🙂

Jirka
Jirka
6 let před
Odpověď  Jirka Hadač

Technicky vzato jde o jediný motor na TPH, který nelze řídit. Na výstupu je připojena sada ventilů, které umožňují regulaci (posílají vyfukované plyny jedním nebo druhým směrem). Zajímavé, nevěděl jsem, že je potřeba další kvalifikační zážeh tohoto motoru.

Jiří Hošek
Jiří Hošek
6 let před
Odpověď  Jirka

Motor ACM systému LAS byl posledním, který kvalifikačním zážehovým testem dosud neprošel. Předchozí test v dubnu 2017 (HT-11) byl vývojový. Teprve včerejší test byl kvalifikační (QM-1).

Dan
Dan
6 let před
Odpověď  Jirka

Jen pro zajímavost, velmi podobně se v prostoru orientuje japonský Epsilon. Taktéž (u Epsilonu skutečně) malý motor na TPH s (zdánlivě paradoxně) přidaným zpomalovačem hoření, dvě tečné trysky proti sobě a šoupátko.

Matouš Klugar
Matouš Klugar
6 let před

Záznam ze zkoušky. Můžete doplnit do článku

https://youtu.be/6AO4kwmpUZk

Dušan Majer
Dušan Majer
6 let před
Odpověď  Matouš Klugar

Díky, ale už tam je kompletní záznam celého vysílání. Trvá jen 15 minut, takže asi není potřeba jej nahrazovat konkrétní pasáží. Ale rozhodně díky!

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

Děkujeme za registraci! 

Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.