křišťálová lupa

sociální sítě

Přímé přenosy

Falcon 9 (Bandwagon-4)
00
DNY
:
00
HOD
:
00
MIN
:
00
SEK

    krátké zprávy

    Momentus

    Společnost Momentus 30. října oznámila partnerství se společností DPhi Space, jejímž cílem bude začátkem příštího roku provozovat hostovanou platformu pro užitečné zatížení švýcarského startupu.

    StarDetect

    Čínská komerční firma StarDetect získala předběžné finanční prostředky, aby se etablovala jako poskytovatel řešení pro sledování vesmíru a družicové výpočetní techniky.

    SpaceX

    Společnost SpaceX oznámila, že vyvíjí zjednodušenou architekturu pro přistání na Měsíci a zároveň obhajuje pokrok, kterého dosáhla na lunárním modulu Starship pro program Artemis.

    stc Group

    Saúdskoarabská telekomunikační společnost stc Group podepsala desetiletou smlouvu, která zahrnuje závazek předem splatit 175 milionů dolarů za využívání plánované vesmírné mobilní širokopásmové sítě společnosti AST SpaceMobile.

    Slingshot Aerospace

    Společnost Slingshot Aerospace jedná s dalšími zeměmi o vytvoření nebo rozšíření kapacit pro sledování vesmíru poté, co prodala optické senzory Spojenému království, což je první obchod této kalifornské společnosti s hardwarem, který stojí za jejím monitorovacím softwarem.

    FCC

    Federální komunikační komise (Federal Communications Commission) 28. října hlasovala pro návrh na vytvoření modulární licenční linky, která by přepracovala proces podávání žádostí k družicím s cílem urychlit jejich posuzování a snížit byrokracii.

    Iridium Communications

    Společnost Iridium Communications plánuje v příštím roce uvést na trh malý čip, který bude chránit zařízení závislá na navigačních družicích před rušením a spoofingem. Tím posílí jednu z hlavních silných stránek operátora v pásmu L.

    MTN

    Společnost MTN, specialista na sítě se sídlem na Floridě, spustila službu, která umožňuje družicím Starlink provozovat součást soukromě zabezpečeného komunikačního systému. To firmám dává možnost propojit vzdálená místa bez použití veřejného internetu.

    Naše podcasty

    Doporučujeme

    Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

    Poděkování

    Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

    Crew Dragon měl přistávat motoricky

    Podle odpovědí @elonmusk tak byl vyprojektován a stále to umí. Pro nákladní mise toto přistání je možné, neprošlo ale prověrkou NASA.
    11. března 11:11

    Hodnocení:

    0 / 5. Počet hlasů: 0

    Sdílejte tento článek:

    Další podobné články:

    Komentáře:

    Odběr komentářů
    Upozornit
    8 Komentáře
    Nejstarší
    Nejnovější Nejvíce hodnocený
    Inline Feedbacks
    Zobrazit všechny komentáře
    Vojta
    Vojta
    6 let před

    Takže vyřešili problém se spalinami, které se dostávaly pod tepelný štít v místech vysunutých nožiček? Pro nouzové přistání po selhání padáku to není problém. Pokud ale chtějí CD použít opakovaně, tak spaliny pod štítem nebo dosedání štítem na beton bez nožiček není úplně ideální.
    Asi taky bude třeba dekontaminace kvůli zbytkům hydrazinu, ale to by na přistávací ploše neměl být velký problém.

    Dušan Majer
    Dušan Majer
    6 let před
    Odpověď  Vojta

    Spíše jde jen o záložní řešení.

    bohyn
    bohyn
    6 let před
    Odpověď  Vojta

    Je vidět, že SX tento boj nevzdává a snad se jednou dočkáme. Pravděpodobně jdou salámovou metodou – napřed certifikovat jako záložní řešení pro nákladní Dragony a pak to postupně prosazovat dále. Bez certifikace NASA, se ale žádná hitparáda v podobě „tajného“ záložního řešení nekoná.

    Vojta
    Vojta
    6 let před
    Odpověď  bohyn

    Řekl bych, že tajné záložní řešení při selhání padáku s NASA neoficiálně dohodnuté mají, ale nemohou to říkat nahlas. NASA by byla sama proti sobě, kdyby to striktně zakázala. V případě nehody by ztratila důvěru veřejnosti, ale kdyby záložní řešení fungovalo, tak budou za hrdiny všichni. Filtry oxidu uhličitého z velitelského modulu Apolla 13 také nebyly certifikovány na použití v lunárním za přispění kartonových desek letového plánu a jak šlapaly. Samozřejmě padáky jsou spolehlivé, tak to snad nikdy potřeba nebude a třeba se motorické přistání někdy uplatní u Cargo Dragonu.
    Mě ale spíš zajímalo technické řešení při prorážení nožiček skrz štít, se kterým měli jisté problémy. Čistší řešení by bylo použít vnější nohy podobné těm na boosteru, ale to by vyžadovalo velmi výraznou změnu kapsle, která je nereálná.

    dfbdbdb
    dfbdbdb
    6 let před

    Trochu mě zaráží to překvapení. Na motoricky přistávajícího dragona jsme všichni až do jeho odvolání čekali několik let.

    Karel Zvoník
    Editor
    6 let před
    Odpověď  dfbdbdb

    Přesně tak. Také moc nechápu to nadšení okolo této novinky. Nejde přeci o jiné motory a ty vznikaly už s touto schopností. Proč by ji tedy neměly mít?

    bohyn
    bohyn
    6 let před
    Odpověď  Karel Zvoník

    Dejte na misky vah spolehlivosti:
    1) raketový motor se stovkami součástek krát 8 mínus počet motorů co může selhat. V reálném provozu neotestovaný, krom pár skoků.
    2) léty prověřené padákové přistání do vody.
    Je to volba rozumu, nikoliv srdeční záležitost.
    Navíc NASA momentálně nehodlá používat Crew Dragon opakovaně a SX se tak budou hromadit lodě pro „recyklaci“ na Cargo Dragon 2. SHS se blíží, a co pak s dosluhující flotilou?

    MichaelaV
    MichaelaV
    6 let před

    Mohli by udělat ‚předváděcí‘ let zakončený právě přistáním pomocí motorů, prostě jen tak že to opravdu jde. Myslím že Elon by to lidem prodal jako pořádnou show 🙂

    Děkujeme za registraci! 

    Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

    Děkujeme za registraci! 

    Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.