Nejdelší nonstop časosběr z vesmíru

Zítra, tedy 20. listopadu uplyne 20 let od vypuštění modulu Zarja. První modul Mezinárodní vesmírné stanice byl vypuštěn 20. listopadu roku 1998 a od té doby jsme díky ISS získali úplně novou perspektivu nejen na mnoho vědeckých oborů, ale i na naši planetu Zemi. Evropská kosmická agentura se v rámci oslav dvaceti let existence ISS ve vesmíru rozhodla vytvořit časosběrné video, o které se postaral Alexander Gerst. A jelikož jde o velké výročí, tak i video mělo být speciální – v celé historii nenajdete delší časosběrný záznam natočený ve vesmíru.

Během necelé čtvrthodinky přeletíte hned dvakrát kolem naší planety! Mapka v rohu zároveň neustále ukazuje aktuální pozici stanice v době pořízení snímku. Pokud byste se na fotkách neorientovali, nesmutněte, do časosběru byly doplněny názvy některých měst a států, nad kterými stanice 6. října, tedy v době snímkování přelétávala. A když už jsme u snímků – Pro tento projektu jich vzniklo zhruba 21 375 a po složení do časosběru sledujete oběh kolem Země 12,5× rychleji, než jaká je skutečná rychlost.

6 komentářů ke článku “Nejdelší nonstop časosběr z vesmíru”

1. Mar-ta Ja napsal:

Je úžasné, že něco takového jako je ISS slaví 20 výročí. Členům osádky přeji jejich doplnění, aby si mohli v rámci možností i odpočinout. Jistě mají práce až nad hlavu. A tomu fascinujícímu objektu zvaným ISS přeji hladký a plynulý chod a je stále obydlena dalšími šťastlivci, kteří mohou vykonávat takovou službu pro lidstvo na mezinárodní úrovní. Mar-ta Ja

2. Tomas mik napsal:

uzasny casosber ale, pride mi divne ze ze se na tom videu zeme otoci za tri a pul minuty kdyz se iss otoci kolem zeme az za 90 minut kazdopadne mame tu krasne vyroci a jsem rad ze ho slavime.

3. casso napsal:

ten vychod slnka je uzasny. a vidiet ho kazdych 90 minut, tak to astronautom fakt zavidim, aj ked asi nemaju velmi cas sa na nho divat, hlavne v tychto dnoch…

4. Hrdina napsal:

Zdánlivé zakulacení zeměplacky je dosaženo speciálním objektivem a postprodukcí.

5. Tom napsal:

To video je jednoznačný fake. Placatá země se takhle přece nemůže otáčet. 😉 😀