Rekordní PSP

Sonda Parker Solar Probe dnes v 18:09 překonala hranici 42,728 milionů kilometrů od povrchu Slunce – ještě žádná sonda se k němu nedostala blíže.
29. října 19:05

6 komentářů ke článku “Rekordní PSP”

Jak moc rychle asi klesají ke Slunci Heliosy. Bylo by zajímavé zjistit, o kolik blíže jsou od té doby, co ukončili činnost a výše uvedený rekord se uzamkl na této hodnotě.

Je otázkou, zda vůbec klesají. Nenapadá mne důvod, proč by se jejich vzdálenost od Slunce měla snižovat.

No tak ne, no 🙂 To znamená, že i heliocentrický pohyb Heliosu se řídí stejnými zákony jako pohyb planet? Slunce zakřivuje prostor a sonda má pocit, že letí rovně. Takže nepadá směrem k centru. Atmosféra ji nebrzdí, mascony nejsou… davá to smysl?

Přesně tak, jako komety, asteroidy či planety. Ovlivnit její dráhu by mohly jen gravitační manévry u planet, ale to by musela být opravdu pořádná klika. 🙂

A sluneční záření. Není to moc velký vliv, ale u sond blízko Slunce bude silnější než ty ostatní. I díky tomu, že sondy mají oproti přírodním tělesům velký poměr plochy k hmotnosti. Heliosy se nejspíš budou od Slunce velmi pomalu vzdalovat.

Vojta> Když píšeš o tom poměru povrch / hmotnost, ono by to mohlo fungovat jako u solární plachetnice a klidně by Heliosy mohly i zpomalovat a pomalu padat do Slunce, záleželo by na úhlu natočení sondy vůči Slunci.