První motor rakety OmegA dokončen

Společnost Northrop Grumman úspěšně dokončila proces lití paliva do prvního „živého“ motorového segmentu budoucí rakety OmegA. Tento segment vychází z firemního programu CBS (Common Boost Segment) a byl speciálně navržen, aby splňoval požadavky na novou raketu, která se svou nosností zařadí na pomezí středně silných a těžkých nosičů. Firma očekává, že tato raketa by mohla v příštích letech vynášet i těžké náklady související s národní bezpečností USA. Odlévání spodního segmentu motoru prvního stupně CASTOR 600 (C600) mohlo začít po kontrole odlévání inertního motoru, které proběhlo v dubnu letošního roku. Pro Northrop Grumman tehdy šlo o odlití největšího motoru na tuhé palivo v dějinách společnosti. Odlévání inertního motoru mělo za úkol odhalit případné nedostatky ve výrobním procesu, aby byl čas je odstranit a aby odlévání „živého“ motoru proběhlo bez problémů.

Pro odlití spodního segmentu motoru C600 bylo potřeba 55 dávek paliva - každá měla objem 2270 litrů.

Pro odlití spodního segmentu motoru C600 bylo potřeba 55 dávek paliva – každá měla objem 2270 litrů.
Zdroj: https://s3.amazonaws.com

Spodní segment motoru C600 je největším ze všech segmentů v programu CBS. K jeho naplnění je zapotřebí 123 000 litrů paliva. Pro lepší představu – druhý největší segment motorů na tuhé palivo, který se v Promontory v Utahu připravuje, je segment urychlovacích motorů nové americké rakety SLS – v tomto případě pojme každý segment „jen“ 102 000 litrů paliva.

Prvními exempláři nové rakety jsou právě stupeň C600, který tvoří dva segmenty – k již odlitému zadnímu bude připojen ještě segment přední – a motor druhého stupně C300, který tvoří jediný segment. V roce 2019 bychom se mohli dočkat statických zážehů těchto motorů, které ověří chování motorů pro střední konfiguraci této rakety. První starty by mohly přijít v roce 2021.

Vizualizace rakety OmegA na startovní rampě.

Vizualizace rakety OmegA na startovní rampě.
Zdroj: https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net

Zdroje informací:
https://news.northropgrumman.com/

Zdroje obrázků:
https://s3.amazonaws.com/…176a05e3-78d9-409e-9fe3-4ed2a895e8f0-prv.jpg
https://s3.amazonaws.com/…5b773c7b-1d00-48e0-9222-8477ed719ce8-prv.jpg
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…c6ff3c3e27ecf6ac6864751c538d4788&oe=5B548007

První motor rakety OmegA dokončen, 5.0 out of 5 based on 12 ratings
Pin It
(Visited 2 451 times, 1 visits today)
Kontaktujte autora článku - hlášení chyb a nepřesností, rady, či připomínky

Hlášení chyb a nepřesnostíClose

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (12 votes cast)
(Visited 2 451 times, 1 visits today)
Níže můžete zanechat svůj komentář.

Více se o tomto tématu dočtete zde »
(odkaz vede na příslušné vlákno diskuzního fóra www.kosmonautix.cz)


10 komentářů ke článku “První motor rakety OmegA dokončen”

  1. Ledna napsal:

    Dobrý den,
    k čemu tato raketa vůbec bude 😀 ?

  2. Michael napsal:

    Dobrý den,
    chci se zeptat kdo tuto raketu financuje/vytváří NASA nebo to je pro nějakou soukromou firmu ?

  3. zargos napsal:

    Pokud dodrží termíny,tak si ještě před NG a BFR pěkně zalétá. Spočítané to jistě mají,aby byla konkurenceschopná.
    Je to unikátní nosič,zase jiná cesta oproti konkurenci. Zajímavá bude i pro pro armádu,segmenty mohou skladovat po dlouhou dobu.

Napište komentář k Michael

You must be logged in to post a comment.