Unikátní pohled na základnu SpaceX

McGregor – tak často skloňujeme jméno této texaské základny, kde se děje mnoho důležitých věcí, ale až doposud jsme neměli příležitost nahlédnout nějak podrobněji do tohoto hlídaného sektoru. Místo, kde se testují nejen celé první stupně Falconů před odesláním na kosmodrom, ale svá testovací stanoviště tu mají i jednotlivé motory – od Merlinů přes SuperDraco až po Raptor. Pokud jste vždycky chtěli nahlédnout za oponu SpaceX a podívat se, jak to na téhle základně vypadá, tak teď máte příležitost.

SpaceX totiž zveřejnila video, které se snaží veřejnosti ukázat, jak to na McGregoru vypadá – testovací stanoviště uvidíte zblízka v akci, díky celkovým záběrům snadno pochopíte, kde se které místo nachází a hlavně – na videu je vidět, že si na něm dali autoři záležet. To, že je video v ultravysokém rozlišení 4K asi už nikoho nepřekvapí, ale pečlivý výběr záběrů s využitím dronů, dělá z tohoto tříminutového videa skutečnou lahůdku. Ostatně, posuďte sami.

Zdroje informací:
https://www.youtube.com/watch?v=TXYh4re0j8M

Zdroje obrázků:
http://i.dailymail.co.uk/…-a-33_1469825598927.jpg

Print Friendly, PDF & Email

Kontaktujte autora: hlášení chyb, nepřesností, připomínky
Prosím čekejte...
Níže můžete zanechat svůj komentář.

14 komentářů ke článku “Unikátní pohled na základnu SpaceX”

  1. Mick napsal:

    Zajímavé, efektní i když trochu propagandistické…

  2. Duro napsal:

    Nesuvisi to s clankom, ale zaujima ma preco raketa musi ist hned na orbit. Co by sa stalo keby pokracovala dalej vertikalne prec od zeme? Prosim o jednoduche vysvetlenie , po lopate.:)
    Odletela by vobec?

    • Kamil napsal:

      Pokud nenabere 1.kosmickou rychlost, spadne raketa na zem, i kdyby vyletěla třeba 10 000 km vysoko.

    • Dušan Majer Administrátor napsal:

      Asi nechápu otázku. Myslíte to tak, že by raketa neskláněla svůj nos k obzoru, aby nabrala boční rychlost, ale stále by jen svisle stoupala? Určitě by odletěla pryč, jen by to bylo hloupé, protože by nevyužila rychlosti otáčení naší planety a všechno by musela odmakat sama. Pokud by nedosáhla dostatečné rychlosti, tak by vystoupala klidně do výšky několika desítek tisíc kilometrů a pak by se zřítila zpátky na Zemi.

      • Duro napsal:

        Jasne.
        Mal som na mysli cestu k inym telesam.ci by to neslo priamo.
        Mam to chapat ze po dosiahnuti obeznej drahy uz nie je tak narocne zmenit vysku orbitu? Raketa ma za ciel dat bocnu rychlost(1 kozmicku)?

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        Je potřeba si uvědomit, že parkovací dráha má i další výhodu a sice možnost přesně načasovat odletový zážeh na ideální chvíli pro vyslání k cíli. Je to prostě komplexní soubor záležitostí.

      • gg napsal:

        Nejde jen o rotaci Země – už jen Pythagorova věta ukazuje, že rychlost do strany se nabírá snadněji než nahoru.

    • Vlastimil Pospíchal napsal:

      Raketa by po celou dobu startu musela překonávat zemskou přitažlivost, což by ji brzdilo a spotřebovalo by se mnohem více paliva. Čím vyšší horizontální rychlost má raketa, tím méně na ni působí gravitace.

      Vytvořit optimální startovní profil je docela věda. Kdybychom neměli atmosféru, bylo by ideální startovat horizontálně.

    • B.Boruvka napsal:

      Vlastne to funguje uplne stejne jako kdyz si date na konec provazku oluvko-pokud budete otacet pomalu tak se v kruhu(Orbite) neudrzi a furt vam bude padat cim rychleji budete tocit tim vice se bude snazit vzdalit o d ruky ktera jim toci-Kolmim letem nahoru neziska zadnou rychlost a zase spadne 😉

  3. Štěpán napsal:

    Krása, co k tomu dodat… 🙂

Napište komentář k Jenda

Chcete-li přidat komentář, musíte se přihlásit.