ŽIVĚ: Třetí z řady výstupů z ISS

Dnes ve 14:05 by měli do volného prostoru vystoupit američtí astronauti Randolph Bresnik a Joseph Acaba na šest a půl hodiny dlouhý kosmický výstup. Půjde o zakončení trojice kosmických vycházek, které byly plánovány na říjen. Dvojice bude mít dnes za úkol pestrou škálu úkolů – vymění pojistku na náhradním dílu manipulátoru Dextre, připojí HD kameru na příhradovou konstrukci S1, odstraní tepelnou izolaci na dvou náhradních dílech pro budoucí robotické vyjmutí. Čeká na ně i instalace světla na nově instalovanou koncovku ramene Canadarm 2, kterou pak ještě promažou. V dnešním článku můžete výstup sledovat živě.

ŽIVĚ: Třetí z řady výstupů z ISS, 5.0 out of 5 based on 9 ratings

Rating: 5.0/5 (9 votes cast)

5 komentářů ke článku “ŽIVĚ: Třetí z řady výstupů z ISS”

1. Peter napsal:

Prosím, prečo používajú astronauti pri výstupe do vesmíru také úzke frekvenčné pásmo pre komunikáciu? Je to horšie ako cez telefón. Pritom video z kamier na prilbách je celkom v pohode a zaberá určite niekoľko desať až sto násobne širšie pásmo.
    My, čo ovládame angličtinu dobre len písmom, nerozumieme skoro nič z ich komunikácie. Je to prenášané inak ako obraz? V dnešnej dobe by som očakával lepšie spojenie.

Ďakujem za odpoveď.

Dá se to vysvětlit celkem jednoduše. Komunikace musí být zajištěna vždy za všech podmínek. Možná si všimnete, že video z kamer není k dispozici vždy – tehdy vidíme záběry do řídícího střediska, případně nějakou grafiku NASA TV. To jsou chvíle, kdy stanice prolétá oblastí, kde není k dispozici potřebná přenosová kapacita. V tu chvíli to nestačí na videopřenos, ale komunikace je životně důležitá a proto je k dispozici nonstop.