ŽIVĚ: Dragon opouští ISS

Dragon konečně připojen k ISS.

Nákladní loď Dragon splnila hlavní část svojí mise a nyní  už jí čeká návrat zpátky na Zemi. Astronauti naložili loď vědeckými experimenty a rozbitými přístroji, protože Dragon je jediná nákladní loď, která neshoří v atmosféře, takže umí navrátit cenný náklad bez poškození. Zbytek nákladového prostoru pak vyplní odpadky. Loď bude nejprve odpojena od stanice pomocí robotické paže Canadarm2 a pak bude vypuštěna. Sérií krátkých zážehů se nejdříve vzdálí do bezpečné vzdálenosti od ISS a pak už Dragon zamíří zpátky do atmosféry. Odpojení a odlet lodi můžete sledovat živě na NASA TV. Samotné odpojení by mělo přijít v 15:18 našeho času.

14 komentářů ke článku “ŽIVĚ: Dragon opouští ISS”

1. Peter napsal:

Pristál Dragon v poriadku?
    Nikde som nenašiel ziaden článok o poslednej fáze letu

2. tomáš napsal:

Prominte ale ještě by mě zajímalo kde sídlí nějaká budova pro kosmonautyku (v česku,jestli nějaká je).

3. tomáš napsal:

Prominte že porušuju téma ale by mě zajímálo kde sídlí budova kosmonautixu (jestli nějaká je).

4. Majkl napsal:

Bude někde záznam? A bylo by docela zajmavé kdyby byla kamera na Dragonu a snímala by celou cestu, vstup do atmosféry a „přistání“. To stejny i na prvním stupni Falkonu. Bylo by moc zajmavé sledovat od doby, kdy se Falkon odpojí přes brzdící zážehy až po přistání. Tuším, že jsem někde podobné video viděl, ale kamera byla hodně špinavá od sazí z brzdícího zážehu a nebylo už toho moc vidět což je velká škoda. Myslím že by to bylo moc zajmavé video.

PS Našel jsem to zmíněné video

5. Jiří Dostál napsal:

Můžu se zeptat kam potom Dragon dopadá, když veze náklad zpátky? Má danou nějakou lokaci kam se musí strefit? Děkuji za info.

6. Peter P napsal:

Aj napriek tomu ze dokaze SpaceX dopravit naklad na zem v jednom z hlavnych kontraktov od NASA dostala o niekolko stoviek milionov dolarov menej nez tusim Orbital. Pricom Sx garantuje 12 letov a Orbital iba 8. Tusim ze toto bol ten prvy velky balicek programu COTS. Ale aj tak sa Elon Musk vyjadril ze je NASA vdacny za to ze jeho spolocnost v roku 2008 NASA podporila a oni sa aj cez tieto zakazky posunili dalej. Som zvedavy ci NASA povoli pouzit uz recyklovany prvy stupen. To by urcite SpaceX pomohlo. Kazdy dolar naviac sa bude hodit, pretoze oni uz preunvestovali obrovske peniaze do vyvoja. Musia coskoro zacat generovat cash na to aby mohli dobijat Mars.

• Samo napsal:

Nechcem aby to znelo nejako proti SpaceX ale musk nemal moc na výber nič iné ako byť vďačný nebyť COTS SpaceX by už nebola len muskova pretože by musel predať časť firmy aby ju zachránil pred krachom ktorý im hrozil a tým by padli aj Muskove vízie.

• kopapaka napsal:

Kdo ví, jak by to tehdy dopadlo… Jisté je, že se tehdy jednalo o prodeji Tesly a nikoli SpaceX…

• Radim Redakce napsal:

Dvě technické:
        1)“generovat cash“ se hezky slovensky řekne „vytvoriť hotovosť“. O bankovky a mince tady asi až tak moc nejde. Možná časem o zisk (ale to ještě chvíli potrvá) nebo chcete-li „profit“.
        2)“prodat firmu“. Spíš by ji uvedl na burzu a získal investory nebo si našel společníka, který by do Sx kapitálově vstoupil + pár dalších možností. Na výběr měl a vybral to nej.
        Hlavním přínosem NASA nejsou peníze (i když se samozřejmě taky „hodí“), ale přístup k know-how, infrastruktuře a hlavně zakázky…