Aktualita: Věda na ISS v ohrožení!

Jak už jsme čtenáře na našem serveru informovali, 27. března započal výjimečný pokus v rámci Expedice 43 na Mezinárodní vesmírné stanici. Scott Kelly a Michail Kornijenko se vydali do vesmíru na dlouhodobý pobyt, který zatím nemá v kontextu ISS srovnání. Oba muži mají na stanici strávit přibližně rok a zpět na Zem se vrátí příští rok v březnu. Jejich mise má přinést nové poznatky ohledně reakce organizmu na dlouhodobý pobyt v beztíži.
Zvláštností a vítaným rozšířením experimentu je fakt, že Scott Kelly má jednovaječné dvojče – Marka. Mark je bývalým astronautem, proto je velmi dobře zdokumentována jeho anamnéza a jeho zdravotní stav, včetně eventuálních zvláštností, je dokonale zmapován. Mark Kelly tak, přestože zůstává na Zemi, představuje velmi důležitou součást vědeckého bádání. Lepší kontrolní vzorek si lékaři a fyziologové skutečně nemohli přát. Nyní se však ukazuje, že všechna data možná budou ztracena.
Jak informoval 31. března internetový portál Novosti Kosmonavtiki, před odjezdem z Bajkonuru, kam vyprovázel svého bratra, Mark oholil svůj knír. Vzhledem k tomu, že to byl jediný znak, kterým se od Scotta lišil, bude nyní těžké oba bratry rozeznat. Jak se vyjádřil administrátor NASA Charles Bolden, byl při spatření Marka zaskočen, ani on nedokázal přesně určit, o kterého ze dvou bratrů se jedná.

Pochybnosti o identitě bratrů Kellyových rostou každou minutou...

Pochybnosti o identitě bratrů Kellyových rostou každou minutou…
Zdroj: commons.wikimedia.org

Na internetu se již objevily spekulace o tom, zda NASA a Roskosmos dokáží dodat výzkumníkům věrohodná data. Specializované portály, např. Nasaspacefight.com, Rovinky.cz, Akutně.cz nebo Mageo.cz se ptají, zda agentury budou schopny zajistit, že se bratři nebudou na palubě potají střídat. Roční pobyt představuje zeména po psychické stránce obrovskou zátěž, a postranní úmysly se v tomto případě zcela vyloučit nedají.
Otázkou zůstává, jak na vzniklou situaci zareaguje Michail Kornijenko. Podle zákulisních zpráv požádal o přidání barvy na vlasy, učebnice italštiny pro samouky a nášivky italské trikolóry do cargo manifestu zásobovací mise SpX-6. Podle neověřených informací se z neznámých důvodů snaží propašovat do své řeči italský přízvuk a shání  inkognito rezervaci v malých hotelech na břehu Lago di Garda na květen tohoto roku. Při rozhovorech, které z paluby ISS zatím poskytnul, tvrdí, že se rozhodně, ani v nejmenším, nechce vydávat za Samanthu Cristoforetti a nemá v žádném případě v úmyslu zaujmout její místo na palubě v květnu se navracejícího Sojuzu TMA-15M. Doslova prohlásil: „No, in nessun caso, ragazzi!
Zdá se, že roční mise na ISS se ocitla ve vážných problémech, sotva začala. O dalším vývoji budeme vážené čtenáře samozřejmě informovat.

18 komentářů ke článku “Aktualita: Věda na ISS v ohrožení!”

1. edemski napsal:

Trochu mi to připomíná Dlouhý, Široký a Krátkozraký:

„A jak vidím, bude obtížné od sebe soupeře odlišit, protože mají oba bílé kabáty.“ 🙂

2. Thelvyn napsal:

Hmm
    nie len Sojuzy aj Dragony treba sledovat co myslite preco posunuli CSR-6 …

Já dvojče mám a kdybych letěl do vesmíru, určitě bych před startem nějaký fórek udělal…třeba, že bychom se vyměnili. Ve škole nám to docela fungovalo 🙂

4. Dan napsal:

Výborná fotka, než jsem si jí všiml, tak jsem vám to žral i s navijákem 🙂 člověk tak nějak k večeru ztrácí pozornost 🙂

5. Tomáš Kohout Redakce napsal:

Super článek, zejména ta fotografie obou bratří. 😀
    Beztak se brzy ukáže, že pozemské dvojče oholení kníru pouze předstíralo a ve skutečnosti ho pořád má.

6. cecil napsal:

teraz už len aby si Scott nechal narásť fúzy (knír)

7. Oldřich Drtil napsal:

Vzhledem k roční misi se asi dočkáme dalších problémů s identitou bratří 1.dubna 2016