ŽIVĚ: Kometa Siding Spring u Marsu

Tak jsme se konečně dočkali. Do historického průletu komety C/2013 A1 Siding Spring kolem Marsu zbývají jen poslední hodiny. Kometa byla objevena teprve vloni a k jejímu maximálnímu přiblížení k rudé planetě dojde dnes večer ve 20:27 našeho času a kometa se dostane k Marsu na vzdálenost 139 500 km. Bude tedy desetkrát blíže, než jakákoliv kometa u Země v moderní éře lidstva. Je to jako kdyby vesmír nabídl vědcům neplánovaný vánoční dárek. Odborníci se už nemohou dočkat výsledků, které jim tato unikátní událost přinese. V dnešním článku Vám nabízíme možnost sledovat živé vysílání Evropské kosmické agentury.

Nečekejte ale přímý přenos od Marsu. Fotky a výsledky měření dorazí až v dalších dnech. Už teď vám ale mohu slíbit, že se na našem blogu můžete těšit na shrnutí výsledků, které na zemi dorazí. Takto unikátní událost totiž nemůžeme nechat bez povšimnutí.

ŽIVĚ: Kometa Siding Spring u Marsu, 2.5 out of 5 based on 6 ratings

Rating: 2.5/5 (6 votes cast)

11 komentářů ke článku “ŽIVĚ: Kometa Siding Spring u Marsu”

1. Martin Gembec napsal:

Přesto doufám, že v RAW datech z vozítek bude něco vidět… A pokud ano, tak to nebude v následujících dnech, ale už zítra 🙂

2. Martin Gembec napsal:

Koukám na UMSF, že na fotce z MSL jsou v Eridanu hvězdy 4. velikosti v pohodě vidět, takže kdyby koma a alespoň náznak ohonu měly aspoň 4 mag, tak na fotce by byla vidět kometka tak, jak ji známe z pohledu okem do dalekohledu i my… chce to štěstí, že jas nebude směrem od jádra moc klesat. Přeci jen to bude rozloženo do velké úhlové plochy.

3. Radek napsal:

V neděli večer jsem zahlédl kometu v souhvězdí velkého vozu z Prahy v 19:23.Je možné že se jednalo o tuto kometu?