Sedm tun těžká těžká družice byla dnes dopravena na dráhu s nejnižším bodem 243 km vysoko a nejvyšším ve výšce 17863 km při sklonu 27° k rovníku.
27. července 13:05
Sedm tun těžká těžká družice byla dnes dopravena na dráhu s nejnižším bodem 243 km vysoko a nejvyšším ve výšce 17863 km při sklonu 27° k rovníku.
27. července 13:05
BlueHalo
Výzkumná laboratoř letectva udělila společnosti BlueHalo kontrakt ve výši 24,4 milionu dolarů na podporu laboratorního Satellite Assessment Center, organizace, která modeluje a analyzuje zranitelnost vesmírných systémů.
21. dubna 15:00
Orbex
Orbex, společnost se sídlem ve Spojeném království vyvíjející malou nosnou raketu, získala 20,8 milionu dolarů. Finance mají posloužit k urychlení prací na jejich nosné raketě Prime, s nosností až 180 Kg na LEO.
21. dubna 13:00
Slovinsko podepsalo Artemis Accords
NASA a slovinská vláda oznámily, že Slovinsko podepsalo Artemis Accords při společném dialogu v Lublani. Slovinsko je 39. zemí , která podepsala dohody.
21. dubna 10:00
Zemřel Muhammed Faris
Zemřel kosmonaut Muhammed Faris, který byl prvním kosmonautem ze Sýrie a druhým Arabem, který letěl do vesmíru, zemřel ve věku 72 let. Faris letěl jako člen posádky Sojuzu TM-3.
Čest jeho památce.
20. dubna 15:00
TESS opět funguje
NASA oznámila, že se teleskop primárně určený ke studiu exoplanet vrátil do vědecké služby. Data z minulých pozorování jsou stažená a nová pozorování probíhají. Příčina vstupu do bezpečného režimu se zatím analyzuje.
19. dubna 17:15
Starší pořady na Stream.cz (skončily v prosinci 2018)
Mne tedy prijde prapodivne prvenstvi soukrome druzime, co se hmotnosti tyce. Velmi neprilehave, kdyz vezmeme, ze jeste nez bude uvedena do komercniho provozu, uz bude vyznamne lehci o spalene palivo, ktere bylo potrebne pro presunuti se na geostacionarni drahu. 🙂
Ferovejsi by byl zebricek druzic podle hmotnosti v den zahajeni ostreho provozu 🙂
Jenže co je to uvedení do provozu? Začátek zkoušek systémů? Začátek kalibrační fáze? Navíc je nefér takto porovnávat družice s chemickým a elektrickým pohonem. Ty, které mají iontové motory spálí při přechodu z GTO na GEO jen pár desítek kg paliva, zatímco ty chemické několik stovek. Rázem je tu nevýhoda. Nejférovější je tak hmotnost před startem – je ostatně také nejpřesněji měřitelná.
Ach tyhle zebricky, v sobe maji tolik neferovosti. 😉
Namitku s iontovymi motory beru. Dekuji 🙂
Když se nikdo nemá tak dám první komentář :). Trochu mě překvapilo, že dráha je poměrně o dost níže než GTO, že to nedali na FH?
Jinak všem autorům moc díky za pěkné čtení, úplně si nedokážu představit kolik času to musí zabrat. Pánové kloubouk dolů.
V první řadě moc děkujeme za pochvalu. Velice nás těší, že se Vám u nás líbí.
K dotazu – ano, je to velmi zajímavé. Zákazník musel předem vědět, jak dráha se dá očekávat. V úvahu přichází hned několik možností. Kupříkladu zákazník nechtěl na FH čekat tak dlouho a vybral si menší zlo.