BepiColombo se připravuje na kosmodromu

V Kourou probíhá několikaměsíční kampaň zaměřená na předstartovní přípravu evropsko-japonské mise BepiColombo. Ještě než celá mise odstartuje ze zdejšího kosmodromu na raketě Ariane 5 a zahájí svou cestu k Merkuru je potřeba udělat hodně práce. Jednotlivé díly – evropská sonda MPO, japonská MMO, sluneční štít a transportní modul dorazily do Jižní Ameriky na přelomu dubna a května. Po příletu na letiště následovala přeprava po silnici do přípravné haly S5, kde byly jednotlivé díly vyjmuty z transportních kontejnerů a mohla začít jejich inspekce. Když se neobjevily žádné problémy, inženýři aktivovali palubní systémy a pustili se do kontrol.

Před pracovníky je ještě hodně práce. Musí třeba ke všem dílům připojit solární panely a otestovat jejich vyklápění. Dalším úkolem bude instalace ochranné izolační vrstvy, připojení již zmíněného slunečního štítu, tlakové zkoušky, plnění palivem a závěrečná integrace. Teprve poté bude možné uzavřít sestavu do aerodynamického krytu a připojit ji k hornímu stupni rakety.

BepiColombo má během své vědecké mise studovat a pomoci pochopit složení Merkuru, jeho geofyzikální vlastnosti, jemnou atmosféru, magnetické pole a historii. Po příletu k nejmenší planetě Sluneční soustavy v roce 2025 započne základní vědecká mise trvající jeden rok, přičemž pokud budou systémy v pořádku, bude možné ji prodloužit.

BepiColombo se připravuje na kosmodromu, 5.0 out of 5 based on 16 ratings