ŽIVĚ A ČESKY: Dragon vyráží k ISS

Zásobování ISS patří mezi nejprestižnější úkoly, které byly firmě SpaceX svěřeny. Lodě Dragon dopraví ke stanici ve výšce 400 kilometrů více než dvě a půl tuny nákladu a jelikož jsou vybaveny tepelným štítem, dokáží jako jediné zásobovací prostředky vozit náklad i dolů. Již čtrnáctá ostrá zásobovací mise by měla odstartovat ještě dnes večer. Opakovaně použitý je nejen první stupeň Falconu 9, ale i samotná kosmická loď Dragon. Rádi bychom Vás tedy pozvali ke sledování celého přenosu živě a s českým komentářem.

Ke startu by mělo dojít dnes, tedy v pondělí 2. dubna ve 22:30 středoevropského času, náš přenos spustíme zhruba 15 minut před startem, tedy okolo 22:15 SELČ. Pokud máte zájem zapojit se do chatu, klikněte na název videa v levém horním rohu. Tím se dostanete na stránku přenosu na YouTube. Pokud z jakéhokoliv důvodu (třeba kvůli pomalému internetu, nebo datovým limitům) nemůžete sledovat video, bude pro Vás na této stránce připraven psaný online přenos, o který se bude starat Martin Gembec. Nové příspěvky se Vám zobrazí automaticky – stránku obnovujte pouze v případě, kdy se nový příspěvek neobjeví více než pět minut.

Zdroje informací:
https://spaceflightnow.com/

Zdroje obrázků:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/SpaceX_CRS-14_Patch.png

Print Friendly, PDF & Email

Kontaktujte autora: hlášení chyb, nepřesností, připomínky
Prosím čekejte...
Níže můžete zanechat svůj komentář.

36 komentářů ke článku “ŽIVĚ A ČESKY: Dragon vyráží k ISS”

  1. Tesla napsal:

    Bude dnes možné v 20:49 zahlédnout jak Dragoun sleduje ISS po přiblizovaci draze?

  2. MT napsal:

    Dragon dokaze dopravit material z ISS zpet na Zemi. Predpokladam, ze dulezitou informaci potrebnou pro nasledne uspesne pristani je presna hmotnost nakladu. Moje otazka zni: jak se vazi na ISS?
    Dekuji

  3. Jirka Hadač Redakce napsal:

    Moc hezký přenos, na to že bych Lukášův první, tak to bylo fajn. Byl limitován pouze tou občas nižší hlasitostí (zvlášť, když byl nahlas zapnutý orig. komentář, tak nebyl Lukáš slyšet vůbec). Pominu teď trošku ten mikrofon, kdy ho bylo slyšet jako ze studny.
    Jeho komentáře byly věcné, odpovídal velmi dobře, a misty dokázal zaskočit I Dušana, když věděl narozdíl od něj tu odpověď na jídlo. Za diváctvo myslím panovala velká spokojenost. A musím říct, tedy, že pánové redaktoři na chatu se taktéž neskutečně oháněli (excelentní chobotnice).
    Na druhou stranu, měl jsem to čekat, že ten třetí bude Lukáš, protože je jediný další (o kom tedy vím), kdo přednáší pro publikum. Jsem osobně zvědav, kdy se zapojí I samostatným výkonem.
    Závěrem, Martin Gembec to už psal, ale zmíním to, když Dušan včera vyhlásil odpovědnu, a začlo se odpovídat jak slovně, tak textem, tak ste to stíhali prakticky odpovídat na vše. Smekám a klaním se. Taková chobotnice by se mi taky líbila do práce.

  4. Honza napsal:

    Díky za přenos a za skvělý duální komentář, bylo to opravdu výborné!

  5. Zdenda z Třebíče napsal:

    Jak to vypadá s nafukovacím modulem u ISS. Jaké je jeho nynější využití.

  6. Tovy napsal:

    Děkuji za krásně připravený přenos.

    Když tak sleduji ty dotazy na přednášky – nebylo by možné dát na web novou záložku na itinerář přednášek? Zájemci si mohou hned ověřit, kdy něco poblíž bude.
    Jinak ohledně jídla v kosmu – Ruská část byla zpracována ve dvou dílech dokumentu Ruská vojenská technika (Prima Zoom)

  7. Zdenek napsal:

    V jakém stadiu je nafukovací modul u ISS. Jaké je jeho nynější využití.

  8. Paveler napsal:

    Stupeň se po přistání potopí, nebo zůstane plavat na hladině a nechá se odtáhnout? Uklidit? Děkuji za odpověď, online přenos a cely tento super web.

  9. ixb1 napsal:

    K čemu mají namontované přistávací nohy,když jak říkáte se přistávat nebude?

    • Dušan Majer Administrátor napsal:

      Block 5 má mít vylepšené nohy a tak není důvod ty staré schovávat. navíc asi chtějí vyzkoušet nějaké přistávací manévry nad volnou hladinou a tak je vhodné, aby byla raketa ve správné konfiguraci jako při skutečném přistání.

      • Ivo napsal:

        Je to přesně tak, navíc si myslím, jestli se nesnaží nohy využít na aerodynamické brzdění. Ale uvidíme jak to bude snad už koncem měsíce.

  10. Jojo napsal:

    Budeme vidiet dragona po starte na nasej oblohe?
    Iss poleti nad europou tak ze ju budeme z BA vidiet cca 22:34 na 36 sekund 🙂
    Poleti za nou dragon cca ten isty smer

    Dik

  11. android napsal:

    Dnes zase nepřistáváme? Se divim, že ty stupně nechtěj někde vystavit. Letecká muzea by se o to časem až nebude ten motor aktuální poprala.

    • Martin Gembec Administrátor napsal:

      Původně jsem se mylně domníval, že ano, když je dost paliva i povolení, ale oni to nepotřebují. Muzea? Nevím, možná problém špionáže.

      • ventYl napsal:

        To nemusi byt uplne odveci. Tesla svoje patenty dala k dispozicii ako public domain a Musk sa vyjadril, ze SpaceX nic nepatentuje, pretoze by to cinania okopirovali a patentove spravy by vzali ako vzory.

    • MartinH napsal:

      Zatím je to současná technika a ne muzejní kousek, do té doby by to museli někde skladovat za své a to něco stojí. Záchrana také nebude zadarmo. Navíc pro sebe už muzejní exponáty mají.

      • Michael Voplatka Redakce napsal:

        Ale v muzeích se přeci nachází i současná technika, nejen ta historická. Problém možná bude s těmi financemi nebo utajeností hardwaru.

      • ladaan napsal:

        A co vylovení trosek z moře/oceánu? To SpaceX řeší? Nebo se to vše potopí a „uskladní“ na dně oceánu?

      • Dušan Majer Administrátor napsal:

        Řeší se to úplně stejně jako u všech jiných raket – žádné vylovení se nekoná. Bavíme se o hloubce několika set metrů až kilometrů a první stupeň váží přes dvacet tun. Taková akce by byla náročnější a dražší než samotné přistání.

Napište komentář k ventYl

Chcete-li přidat komentář, musíte se přihlásit.