ŽIVĚ: Hlídač nepřátelských střel startuje

Pokud se nic nepokazí, měla by zítra v 1:52 našeho času z Floridy odstartovat raketa Atlas V, která má čtyřmetrový aerodynamický kryt, jediný urychlovací motor na tuhé palivo a jednomotorový horní stupeň Centaur – je tedy v konfiguraci 411. Jejím úkolem bude na dráhu přechodovou ke geostacionární vynést družici SBIRS GEO-4, která se s pomocí vlastních motorů dostane na geostacionární dráhu, odkud bude především sledovat, zda někde na světě nedošlo k odpálení vojenské střely dlouhého či krátkého doletu. Systém SBIRS jsme si popsali v dnešním článku, tentokrát se zaměříme na živé sledování tohoto startu.

EDIT 19. ledna 10:15
Start byl odložen o 24 hodin. Video z přenosu tak již není dostupné a proto jsme jej odstranili.

Zdroje informací:
https://spaceflightnow.com/
https://www.facebook.com/

Zdroje obrázků:
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/…d751f83dc65bea8dd224a8b51816699a&oe=5AF4A684

ŽIVĚ: Hlídač nepřátelských střel startuje, 5.0 out of 5 based on 12 ratings
Pin It
(Visited 3 905 times, 1 visits today)
Kontaktujte autora článku - hlášení chyb a nepřesností, rady, či připomínky

Hlášení chyb a nepřesnostíClose

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (12 votes cast)
(Visited 3 905 times, 1 visits today)
Níže můžete zanechat svůj komentář.

Více se o tomto tématu dočtete zde »
(odkaz vede na příslušné vlákno diskuzního fóra www.kosmonautix.cz)


10 komentářů ke článku “ŽIVĚ: Hlídač nepřátelských střel startuje”

  1. Marek napsal:

    Ako to, že ten maličký booster dokáže pracovať tak dlho?

    • Dušan Majer napsal:

      Minuta a půl není moc.

    • peter napsal:

      tak maličký…ono, jak sa vraví, na veľkosti v tomto prípade nezáleží :)(resp. ak je otázka položená takto). Ako dlho bude horieť s dostupným množstvom paliva závisí od ťahu koľko generuje, a ten sa reguluje tvarom (prierezom) centrálneho kanála v palive kde prebieha samotné spaľovanie. Takže ide len o reguláciu.

      • Jiný Honza napsal:

        Ne ne, na velikosti samozřejmě záleží. Tedy hlavně na průměru. Tlustý vydrží dýl.
        🙂
        Ale jinak máte s tvarem spalovacího kanálu pravdu. A přidám ještě rychlost hoření dané konkrétní palivové směsi, která může být navíc závislá na tlaku v motoru.

        • peter napsal:

          vlastne pravda, tých premenných je tam niekoľko, som sa zle vyjadril, len som chcel povedať, že veľkosť nie je jediný parameter, na ktorý sa treba pri tom pozerať

    • Dan napsal:

      On ten maličký booster je vysoký 17 metrů a váží přes 46 tun 🙂

  2. Robert Gonda napsal:

    Tešil som sa na ten štart, ale nefunguje video – „Video nie je dostupné“.
    Kde sa to dá pozrieť?
    Ďakujem.

  3. Rado napsal:

    Aj sa vie prečo odložili štart?

Zanechte komentář