Věda na ISS v roce 2017

Možností, jak si připomenout události uplynulého roku je velké množství, ostatně stačí se podívat na několik našich nedávných článků a dostanete jasné důkazy. Přesto však musím říct, že mne video od NASA překvapilo, protože pokud mne paměť nešálí, tak nikdy dříve jsme na konci roku nedostali podobný sestřih složený z fotek, na kterých jsou vidět astronauti, kteří v uplynulém roce na ISS prováděli vědecký výzkum. Veřejnost tak má možnost seznámit se s širokým spektrem experimentů, které probíhají na stanici. Je přitom vhodné poznamenat, že do videa se nemohly dostat všechny prováděné experimenty – ty se totiž počítají na desítky.

Menší nevýhodou videa je, že v něm nejsou detailněji popsané jednotlivé experimenty, ale v mnoha případech je jejich název dostatečně vypovídající. Navíc u podobných videí hraje větší roli vizuální než informativní stránka, takže se absence detailních popisků dá pochopit. Mimochodem, víte, že ve videu je zmíněno i několik experimentů, o kterých jsme na našem webu psali? Konkrétně jde o VEGGIE, ESA Haptics, TomatosphereMicrogravity Expanded Stem CellsLight Microscopy ModuleCapillary structuresE. coli AntiMicrobial Satellite (EcAMSat), BEAM, nebo SPHERES.

Věda na ISS v roce 2017, 5.0 out of 5 based on 11 ratings