ŽIVĚ: Evropská Ariane obslouží australský a indický satelit

Pokud se všechno podaří podle plánu, odstartuje dnes ve 22:30 z kosmodromu v Kourou (Francouzská Guyana) nejsilnější evropská raketa Ariane 5. Startovní okno trvá 75 minut a cílem je dopravit do vesmíru dva komunikační satelity. Prvním z nich je na náhledovém obrázku zachycený Sky Muster 2 (též NBN Co 1B), který poskytne vysokorychlostní internetové služby pro oblast Austrálie. Původně měl místo něj startovat japonský SuperBird 8, ale během transportu na kosmodrom prý byl poškozen a tak jej nahradil Sky Muster 2. Druhou vynášenou družicí je GSAT 18, což je víceúčelová komunikační družice, jejímž provozovatelem je indická kosmická agentura ISRO. V tomto článku máte možnost sledovat celý start živě.

EDIT: Kvůli silnému větru ve vyšších vrstvách atmosféry musel být start odložen o 24 hodin. Tento článek tedy můžete navštívit zítra a snad se již dočkáme úspěšného startu.

ŽIVĚ: Evropská Ariane obslouží australský a indický satelit, 2.5 out of 5 based on 11 ratings

Rating: 2.5/5 (11 votes cast)

3 komentáře ke článku “ŽIVĚ: Evropská Ariane obslouží australský a indický satelit”

1. Charlie napsal:

Trochu divnej přenos, když v klíčových okamžicích oddělení satelitů přeruší animaci letu a ukazují radující se personál, takže z toho oddělení nebylo nic vidět. Finále letu vlastně neukážou… Trocha zklamání, no ale hlavně, že se start podařil!