Hledání gravitačních vln

LISA Pathfinder

O sondě LISA Pathfinder jsme na našem webu již psali. Čtenáři tak vědí, že tahle malá sonda je určena k základnímu prvovýzkumu a hlavně k ověření nových technologií, které v budoucnu umožní hledat gravitační vlny, které by mimořádně rozšířily naše chápání vesmíru. Jenže celá tahle problematika je poměrně složitá na představení a pochopení. Evropská kosmická agentura si je toho velmi dobře vědoma a proto vydala povedené video, které vysvětluje základní principy této unikátní mise.

Hledání gravitačních vln, 2.5 out of 5 based on 8 ratings
(Visited 938 times, 1 visits today)

Rating: 2.5/5 (8 votes cast)
(Visited 938 times, 1 visits today)

3 komentáře ke článku “Hledání gravitačních vln”

1. Steve napsal:

Každý článek o zkoumání vesmíru potěší. Hlavně musí být podaný populární formou, přiměřeně podrobně, srozumitelně i pro lajka, s vysvětlením pojmů, které astrofyzika má. Astrofyzik si přečte vysoce odborný článek v angličtině, kterému normální člověk nebude vůbec rozumět. Pokud je problematika podána populární srozumitelnou formou, o což se jistě kosmonautix.cz snaží, tak ráda si to početná veřejnost přečte.

Kosmonatika s výzkumem vesmíru přece úzce souvisí. Vypuštění nějaké sondy je jedna věc, a co bude zkoumat je neméně napínavé. Gravitační vlny, temná hmota, černé díry, gravitační a jiné fyzikální zákonitosti vesmíru jsou vděčné témata.

Děkujeme, je pravda, že článek o sondě, která dělá pěkné fotky dělá stokrát snadněji, než o této technologii. Je velmi těžké tuto sondu představit nějak srozumitelně.

Je pravda, že jsem si ty kostičky představoval uvnitř sondy v dutém prázdném prostoru, kde nějak levitují pod dozorem laserových paprsků a mezi nimi nic. Teď už v tom mám jasno. Tedy relativně 🙂