Ohnivý návrat Orionu z prvního pohledu

Když jsme minulý týden sledovali misi kosmické lodi Orion, tak asi nemálo z nás napadla otázka jaké by to asi bylo být na palubě Orionu. Jak bychom viděli průchod atmosférou, vystřelení padáků a přistání do mořských vln? Těmto snům je ale konec – můžeme se totiž podívat na skutečný záznam. NASA totiž zveřejnila desetiminutové video, které v nezkrácené verzi zachycuje právě tyto klíčové momenty mise EFT-1. Kamera byla umístěná v horní části lodi – v místě, kde by u ostrého Orionu byl vstupní průlez.

9 komentářů ke článku “Ohnivý návrat Orionu z prvního pohledu”

1. Radim Redakce napsal:

Ach jo, už i NASA ovládla ta šílenost, že se „hlavní“ děj promítá na vlastním rozmlženém pozadí. Asi už jsem stará páka, ale tohle „dva v jednom“ mě fakt ruší. Jinak samozřejmě nádhera.

• Gulas napsal:

Jestli se nepletu, tak je to jen kvuli tomu, ze video neni nahrane v sirokem formatu. Podle me je to dobra obezlicka.

Je to přesně z toho důvodu, který popisuje pan Gulas. Většina přehrávačů má dnes formát 16:9. Video bylo natočené ve formátu 4:3. NASA proto nechtěla nechat postranní oblasti černé a proto do nich vložila rozmazanou kopii toho, co se odehrává ve středové části.

To vypadá dokonce na čtvercový (1:1) obraz. Pro kameru, která nemá pořádně své nahoře a dole to není neobvyklé. A pak je ještě otázka, jestli to YouTube nedělá u podobných formátů automaticky (nikdy jsem to nezkoušel) a v NASA to jen odklepli.

Vidíte, toho, že by to mohlo být 1:1 jsem si upřímně řečeno nevšiml. Vím ale jistě, že YouTube to určitě nedělá automaticky.

• Radim Redakce napsal:

Mmm, to promítání hlavního děje na rozmáznuté pozadí je trend posledního cca roku. Začalo to v bulváru, rozrostlo se to do zpravodajství a teď to poprvé vidím u NASA. Doposud se různé formáty řešily ořezáváním nebo černými okraji (nekompatibilita formátů je stará vesta).
        Nic proti trendu a gustu. Asi se to lidem líbí, když se to ujalo. Mě to ruší, což není podstatné. Jen mě to „ťuklo“, protože je to u NASA poprvé…

• Karel napsal:

Mne ty rozmazané strany taky ruší, raději černé okraje!

Zaujimave video – toto je spravna cesta (podla mna), zverejnovat, ukazovat, vysvetlovat co najviac pre siroke masy (ako som ja 🙂
    Dnesne moznosti internetu su na to ako stvorene.
    Ako naposledy misia ku komete. Tolko laickych fanusikov si tento projekt ziskal – a polku len preto, lebo napriklad velmi vtipne vyuzili socialne siete.
    Mnozstvo ludi, ktori sa nikdy nezaujimali o kozmonautiku (okrem headline sprav, ked nieco rachlo), zrazu ziskalo pocit, ze aj oni su sucastou tohoto dobrodruzstva. Aspon ja to tak vnimam.