sociální sítě

Přímé přenosy

    krátké zprávy

    Amazon

    Společnost Amazon představila finální produkční verzi Leo Ultra, nejvýkonnějšího podnikového terminálu společnosti pro konstelaci širokopásmového připojení na nízké oběžné dráze Země (LEO), kterou chce uvést do provozu příští rok.

    Florida Space Coast

    Florida Space Coast minulý týden dosáhla významného milníku. Mise Starlink, která se uskutečnila 20. listopadu, znamenala stý start na orbitu v tomto roce , což je poprvé, co Cape Canaveral a Kennedyho vesmírné středisko zaznamenaly trojciferný počet aktivit v jednom kalendářním roce.

    Iceye

    Finský provozovatel konstelace pátracích a záchranných satelitů (SAR) Iceye a japonská letecká a obranná společnost IHI Corporation nedávno podepsaly dohodu o vývoji konstelace družic pro pozorování Země z bezpečnostních, civilních a komerčních účelů.

    ESA

    Členské státy Evropské kosmické agentury se chystají rozhodnout o rozpočtu agentury na příští tři roky a všechny zraky se upírají na to, kolik Německo nabídne na podporu ambiciózní série programů.

    U.S. Space Force

    Americké vesmírné síly se blíží dokončení strategického plánu, který zmapuje, co musí služba v příštích 15 letech postavit, nakoupit a nasadit do provozu, v rámci příprav na budoucnost kde bude oběžná dráha považována za spornou vojenskou doménu.

    Naše podcasty

    Doporučujeme

    Objednejte si knihy našich autorů a nahlédněte tak do historie kosmonautiky.

    Poděkování

    Náš web běží spolehlivě díky perfektnímu servisu hostingu Blueboard.cz, děkujeme!

    Těžká Angara už není jen sen

    9. července letošního roku odstartovala z kosmodromu Pleseck raketa Angara 1.2PP. Šlo o první start nosiče z rodiny Angara, ale také o úspěšnou zkoušku horního stupně, který má létat na raketách Angara A5. Nosiče nové generace pojmenované po sibiřské řece jsou modulární, takže připojováním různého počtu postranních urychlovacích bloků můžeme získat různě silně rakety. Všechny verze jistě najdou uplatnění, ale Rusové se netají tím, že největší význam pro ně má Angara A5, která se vyznačuje čtyřmi urychlovacími bloky okolo centrálního těla. V minulých dnech se tato těžká verze vydala na startovní rampu kosmodromu Pleseck.

    Pokud půjde všechno podle plánu, dojde ke startu 25. prosince. Raketa nebude mít žádný užitečný náklad. Ponese pouze hmotnostní maketu a horní stupeň Briz-M.

    Angara A5 v montážní hale
    Angara A5 v montážní hale
    Zdroj: http://tn.new.fishki.net/
    Angara A5 v montážní hale
    Angara A5 v montážní hale
    Zdroj: http://tn.new.fishki.net/
    Angara A5 v montážní hale
    Angara A5 v montážní hale
    Zdroj: http://tn.new.fishki.net/
    Angara A5 v montážní hale
    Angara A5 v montážní hale
    Zdroj: http://tn.new.fishki.net/
    Vývoz začíná
    Vývoz začíná
    Zdroj: http://tn.new.fishki.net/
    Převoz na startovní rampu
    Převoz na startovní rampu
    Zdroj:http://tn.new.fishki.net/
    Rusové zůstávají věrní tradici - i nové Angary se převáží po kolejích
    Rusové zůstávají věrní tradici – i nové Angary se převáží po kolejích
    Zdroj: http://tn.new.fishki.net/
    Angara A5
    Angara A5
    Zdroj: http://tn.new.fishki.net/
    Angara u startovní rampy
    Angara u startovní rampy
    Zdroj: http://www.khrunichev.ru/
    Obslužné rampy se přiklopily
    Obslužné rampy se přiklopily
    Zdroj: http://spetsstroy.ru/
    Pohled na raketu z obslužných ramen
    Pohled na raketu z obslužných ramen
    Zdroj: http://s019.radikal.ru/
    Angara A5 na startovní rampě
    Angara A5 na startovní rampě
    Zdroj: http://tn.new.fishki.net/

    Zdroje informací:
    http://fishki.net/
    http://www.kosmo.cz/

    Zdroje obrázků:
    http://tn.new.fishki.net/…/12/1327624/eb4b70ff5e4f1f5e33f406806b7b715b.jpg
    http://tn.new.fishki.net…/12/1327624/abc9645a4c0e724db6b84446f911408a.jpg
    http://tn.new.fishki.net/…/12/1327624/b92c79892964987ebc4e3be81c818af3.jpg
    http://tn.new.fishki.net/…/12/1327624/d4c6d2bc2a1c1290d5535fc422bfeabb.jpg
    http://tn.new.fishki.net/…/12/1327624/d9beea4194aadd3c954ee96e3eecbe90.jpg
    http://tn.new.fishki.net/…/12/1327624/1014cfc8ef42da6d5ab06ef685576c66.jpg
    http://tn.new.fishki.net/…/12/1327624/e0261585fa4351e5a158270ce5f2e5fd.jpg
    http://tn.new.fishki.net/…/12/1327624/d68622cc06d6db865b925440a0578c9e.jpg
    http://tn.new.fishki.net/…/12/1327624/14a61629c57daff8d3e3f3684e194098.jpg
    http://www.khrunichev.ru/img/site/Angara5_s.jpg
    http://spetsstroy.ru/upload/medialibrary/8ea/3_12112014_600.jpg
    http://s019.radikal.ru/i613/1411/16/19fe56b3bc26.jpg
    http://tn.new.fishki.net/…/1327624/cf06d32d94bae6373af0e43ae8cff97c.jpg

    Hodnocení:

    0 / 5. Počet hlasů: 0

    Sdílejte tento článek:

    Další podobné články:

    Komentáře:

    Odběr komentářů
    Upozornit
    6 Komentáře
    Nejstarší
    Nejnovější Nejvíce hodnocený
    Inline Feedbacks
    Zobrazit všechny komentáře
    Radim
    Radim
    11 let před

    Máte prosím vás někdo po ruce (odkaz na) tabulku, která by srovnávala parametry v současnosti používaných raketových motorů? Atlas, Delta, CZ, Ariane, Angara, Proton…etc.? Předem díky

    Anonym
    Anonym
    11 let před

    Moc pěkný článek 🙂

    Nejsem si jist, zda by pro Rusy nebylo lepší vyvinout nový horní stupeň. Briz-M používá jedovaté palivo a občas má problémy :/ . Jaký je Váš názor?

    Dušan Majer
    Dušan Majer
    11 let před
    Odpověď  Anonym

    Já osobně považuji Briz-M za nebezpečný. Je to tak trochu ruská ruleta. Teď si sice vybírá relativně spolehlivé období, nicméně není to tak dávno, kdy na jeho bedra padalo jedno selhání za druhým. Nejsem si jistý, ale myslím, že Rusové chystají nové horní stupně.

    Ivo
    Ivo
    11 let před

    V této souvislosti se dovoluji zeptat – proč vlastně Rusko za velké peníze vyvíjí novou těžkou raketu, když už dávno byla nejen vyvinuta,ale též vyrobena a dokonce 2x úspěšně odstartovala. Je též modulární, má moderní palivo s vysokým specif.impulzem – H2-02 a ve své nejtěžší verzi dokáže vynést více než Saturn 5.Možná je i dosud nejslinější raketou na světě.
    Myslím tím ENERGIJU.
    Proč dělají znovu to, co už bylo uděláno – já to vůbec nechápu. Proč ji nevyrábějí? Že by měla závažnou a neřešitelnou konstrukční vadu o které se veřejně nic neví? Nebo její plány a výrobní závod již neleží v Rusku /např v Ukrajině/ a to je ten problém?

    Dušan Majer
    Dušan Majer
    11 let před
    Odpověď  Ivo

    Osobně si myslím, že je to tím, že Rusové nepotřebují rekordní nosič. Vynášet tradiční satelity raketou Eněrgija by bylo jako jít s kanónem na vrabce. Slabší verze Angary mají sloužit k vynášení satelitů na nízkou oběžnou dráhu, Angara A5 pak k vynesení např. telekomunikačních družic na dráhu přechodovou ke geostacionární. U těchto úkolů je zbytečné mít nosič schopný dopravit na LEO víc než 100 tun. Stavba takového kolosu je navíc nepoměrně dražší.

    Děkujeme za registraci! 

    Prosím, klikněte na potvrzovací odkaz v mailu, který vám dorazil do vaší schránky pro aktivaci účtu.

    Děkujeme za registraci! 

    Pro vytvoření hesla prosím klikněte na odkaz, který Vám právě dorazil do Vaší E-mailové schránky.