Co obnáší první let Orionu?

Co obnáší první let Orionu?, 2.5 out of 5 based on 11 ratings

Už jen necelé dva měsíce zbývají do chvíle, kdy se na floridském kosmodromu zažehnou motory nejsilnější soudobé rakety Delta IV Heavy. Úkolem tohoto nosiče je dopravit na oběžnou dráhu první exemplář nové americké lodi Orion. Tato mise označovaná zkratkou EFT-1 sice bude trvat jen několik hodin, což je ve srovnání s dlouhodobými lety vesmírem, plánovanými na příští roky, jen chvilka, přesto bude tato mise pro další vývoj nedocenitelná. Otestují se při ní totiž klíčové systémy lodi, mezi kterými hraje hlavní roli tepelný štít. V dnešním krátkém článku Vám přinášíme přehledné rekapitulační video celé plánované mise, která by měla být prvním velkým krokem k nové éře americké pilotované kosmonautiky.

Zdroje obrázků:
http://upload.wikimedia.org/…/559px-Exploration_Flight_Test-1_insignia.png

Pin It
(Visited 1 882 times, 1 visits today)
Nahlásit chybu

Hlášení chyb a nepřesnostíClose

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 2.5/5 (11 votes cast)
(Visited 1 882 times, 1 visits today)
Níže můžete zanechat svůj komentář.

Více se o tomto tématu dočtete zde »
(odkaz vede na příslušné vlákno diskuzního fóra www.kosmonautix.cz)


10 komentářů ke článku “Co obnáší první let Orionu?”

  1. zdenek napsal:

    Nice, ale všechno se tak vleče… Když člověk pomyslí kde už jsme mohli být?

  2. MU napsal:

    nevím ale Usa zaspali 35 let!Tudíž budou s konceptem 35 let pozadu

    • Dušan Majer napsal:

      To není tak jednoznačné. Sice se 35 let nerozvíjí lety mimo zemské gravitační pole, ale Američanům kvůli tomu vlak rozhodně neujel. Stále jsou kosmonautickou velmocí číslo 1.
      Ani ten odklon od letů na Měsíc k raketoplánům bych USA příliš nezazlíval. Bez raketoplánů bychom třeba neměli ISS a ta za to určitě stojí.
      Takže Váš komentář, že bude NASA pozadu není úplně správný – pozadu oproti komu, nebo proti čemu? Snad jen maximálně proti tehdejším očekáváním. na druhou stranu máme nyní modernější počítače i materiálové inženýrství.

  3. slappy napsal:

    Nádhera! Ovšem to završení dramatickym žblunknutím na třech padácích a následné lovení z vody mi k takový „superlodi“ prostě nesedí. Opravdu je to celé jednodušší/bezpečnější/levnější než jít dolu na raketách? Když to zvládli i na Marsu.. padákem jenom zpomalit a pomocí motorů skutečně měkce dosednout… Jedině mě napadá, že americké lodě musí přistávat do vody prostě protože tam nemaj rozsáhlé pusté stepi a manévrovat nad osídlenými oblastmi kolem kosmodromu se bojí…

    • Dušan Majer napsal:

      Na Marsu to sice zvládli, ale s mnohem menšími náklady. Nejtěžší byla Curiosity, která vážila tunu, navíc díky třetinové gravitaci jen něco přes 300 kg. Plně naložený Orion bude vážit mnoho tun.
      Princip motorického přistávání zatím rozvíjí jen SpaceX u své chystané lodi Dragon V2. NASA s tím prozatím nepočítá.

      • Michal napsal:

        Myslím že kolega měl na mysli spíše zabrždění těsně před dosednutím á la Sojuz. Mimochodem, netestoval se na Orionu pro tento případ airbag?

        • Dušan Majer napsal:

          Pokud je mi známo, tak Orion nikdy dosednutí na airbagy netestoval. Tuto technologii zkoušela firma Boeing pro svou loď CST-100.

        • slappy napsal:

          Myslel jsem motorické přistání á la Dragon.. Nicméně musím uznat to, jak se Orionu postupně nafukují a otevírají padáky, je přecijen nádhera 🙂

  4. Alois Janíček napsal:

    Ty jejich uzle, míle a Fahrenheity mě moc nepomohli.
    Ale jinak dobré, těším se na ten test jak malý kluk na vánoce 😉

Zanechte komentář